نظرسنجی: بیشتر روس‌ها معتقدند حل مشکلات جهان را می‌توان به «ولادیمیر پوتین» سپرد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر مردم روسیه به پوتین برای حل مسائل مختلف در جهان اطمینان دارند.

نظرسنجی: بیشتر روس‌ها معتقدند حل مشکلات جهان را می‌توان به «ولادیمیر پوتین» سپردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نیوز؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا تنها کسی نیست که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه را تحسین می‌کند، او در نظرسنجی‌های اخیر نیز همچنان فردی محبوب است.

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد که ۸۷ درصد روس‌ها معتقدند پوتین از تدبیر کافی برای حل مسائل مختلف در جهان برخوردار است و می‌توان به او اعتماد کرد و مشکلات را به وی سپرد.

این در حالی است که درک مثبت از رفتار پوتین در رابطه با آمریکا اخیرا کاهش یافته است. ۸۵ درصد از مردم روسیه نسبت به دیدار ولادیمیر پوتین با باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ نظر مثبت داشتند، اما این میزان اعتماد با روی کار آمدن دونالد ترامپ، به ۷۳ درصد کاهش یافته است.

در نظرسنجی این موسسه مشخص شد مهمترین مسئله داخلی برای روس ها، اقتصاد است. با این وجود، ۴۶ درصد از مردم این کشور وضع اقتصادی را «خوب» توصیف کرده اند.

در حالی که پوتین فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را «بزرگترین فاجعه ژئوپولیتیکی قرن» می‌نامد، مردم روسیه دیدگاه مثبتی نسبت به این رویداد تاریخی دارند. حدود ۳۱ درصد از مردم این کشور شرایط زندگی در روسیه را پس از فروپاشی «خوب» ارزیابی کرده اند که نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش دوبرابری داشته است.

نظر سنجی موسسه پیو از تاریخ ۱۸ فوریه تا ۳ آوریل بر اساس مصاحبه‌های رو در رو از ۱۰۰۲ شرکت کننده و با حاشیه خطای ۴ درصد انجام شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار