بجنورد؛

پیش‌بینی‌ تولید بیش از ۱۵ هزار تن پنبه در مزارع خراسان شمالی

15 هزار و 200 تن پنبه امسال از مزارع استان برداشت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد، محمدتقی کاظمیان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه در استان به ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۴ و نیم  درصد رشد داشته است.

محمدتقی کاظمیان بابیان اینکه پارسال ۱۲ هزار تن پنبه در خراسان شمالی تولیدشده است،افزود: سال ۹۵ محصول پنبه در پنج هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی کشت شد که امسال یک هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با اشاره به علت موفقیت و افزایش کشت پنبه از سوی کشاورزان استان، گفت: کشاورزان توانسته‌اند پنبه را در رقابت با سایر محصولات بهاره هم چون گوجه‌فرنگی، پیاز و غیره به ثبات مناسب درآمد نسبت به سایر محصولات برسانند.

کاظمیان بابیان اینکه پنبه جز گیاهان صنعتی به شمار می‌رود، بیان کرد: خوشبختانه در خراسان شمالی هفت کارخانه پنبه‌پاک‌کنی و یک کارخانه ریسندگی وجود دارد که می‌توان از این محصول تولیدات خوبی را به دست آورد.

وی افزود : ظرفیت سالانه کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی خراسان شمالی ۱۱۹ هزار تن است که به ازای هر کارخانه ۱۷ هزار تن پنبه تولید می‌شود.

درحال حاضر کشت پنبه در خراسان شمالی ۱۵ درصد از ظرفیت کارخانه‌های استان را تأمین می‌کند و مابقی از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.