کرمانشاه؛

تجهیزات مدرن سنجش مواد غذایی کار را برای متخلفان سخت کرد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مواد غذایی مرکز بهداشت گفت: از سال گذشته تجهیزات مدرنی در اختیار معاونت‎های بهداشتی جهت تشخیص سریع تخلفات و تقلبات مواد غذایی برای بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی قرار داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا اجرایی کارشناس مسئول بهداشت محیط مواد غذایی مرکز بهداشت افزود: یکی از تجهیزات بسیار کارآمد دستگاه TPM است که به راحتی روغنی که چند بار مصرف شده و دیگر قابلیت مصرف ندارد را تشخیص می‌دهد.

وی گفت: دستگاه دیگر سنجش بار میکروبی سطوح را برعهده دارد و اگر محیط کار و پخت و پز به خوبی گندزدایی و ضدعفونی و شست و شو نشده باشد، میزان آلودگی آن را مشخص می‌کند دستگاه تشخیصی دیگر در بازرسی‌ها دستگاهی است که میزان دمای هنگام پخت را نشان می‌دهد که کاربرد این دستگاه به طور ویژه در خصوص کباب کردن گوشت که باید مغز پخت شود حائز اهمیت است و دراین صورت بار مخاطرات میکروبی حاصل از مصرف گوشت کبابی به حداقل می‌رسد.

اجرایی  افزود: شوری سنج برای سنجش میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی، و دستگاه سنجش PH محیط برای بررسی امکان رشد میکروب ها و افزایش روند فساد از دیگر دستگاه های بازرسی است.

 

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار