همدان؛

پلمب 20 واحد صنفی در ماه رمضان در همدان

رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: در ماه رمضان فقط 20 مورد پلمب واحد صنفی رخ داده که همگی به علت نداشتن پروانه کسب و یا لغو شدن پروانه به وجود آمده است.

پلمب 20 واحد صنفی در ماه رمضان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرسایی‌وحید با بیان اینکه در ایامی به غیر از ماه رمضان روزانه تقریبا 80 مورد برخورد بد و نامناسب از اصناف گزارش می‌شود، افزود: در این ایام کمتر از 10 مورد شکایت در زمینه برخورد نامناسب گزارش شده است.

وی با تإکید بر اینکه فضای معنوی ماه مبارک رمضان تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات اصناف دارد، یادآور شد: هیچ واحدی در این ماه به علت تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم‌فروشی و یا سایر تخلفات پلمب نشده است.

فرسایی خاطرنشان کرد: رسیدگی به تخلفات اصناف همچون تقلب، گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم ارائه فاکتور و ... از وظایف ذاتی اصناف است که شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری 1000127 آن را گزارش دهند.

فرسایی‌وحید ادامه داد: تعزیرات حکومتی، حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، اماکن عمومی، مراجع قضایی و دبیرخانه کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت از دیگر ارگان‌های وظیفه‌مند برای نظارت بر اصناف است.

وی در زمینه سد معبر برخی اصناف در پیاده‌روها نیز گفت: خدمات شهری شورای شهر در زمینه سد معبر ابلاغیه‌ای صادر کرده بود که اخطار و تذکرات لازم به اصناف داده شد که البته در ایام ماه مبارک رمضان چنین موضوعی مشاهده نشد.

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: در زمینه سد معبر برخی واحد‌ها پلمب شدند و از برخی نیز تعهد لازم اخذ شده است که در صورت تکرار این عمل، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.