زاهدان؛

گرمای هوا در سیستان و بلوچستان تداوم دارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرمای هوا تا روز جمعه در سراسر استان تداوم دارد و در این مدت در نوار شمالی و شرقی استان افزایش دما را خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان  ،رضا آزادمنش گفت: دمای هوا در شهرهای جنوبی و شمالی سیستان و بلوچستان در این مدت به حدود 50 درجه بالای صفر می رسد.


وی افزود: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 21 درجه و دلگان با حداکثر 48 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.


وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و مدل های عددی با تقویت شیب فشاری در نوار شرقی کشور و نفوذ توده هوای خنک به استان، از روز شنبه تا پایان هفته آینده در شمال استان به ویژه منطقه سیستان با تشدید سرعت بادهای 120 روزه، خیزش گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود.


وی افزود: وزش باد در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه شدیدتر شده و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک و حرکت شن های روان بسیار محتمل است.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت در سایر نقاط استان علاوه بر افزایش غبار، باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد و به تدریج از روز شنبه در شمال و از یکشنبه در نواحی مرکزی استان دمای هوا حدود چهار تا هشت درجه کاهش می یابد.


وی ادامه داد: گرمای هوا در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار