تبریز؛

برگزاری جشنواره تابستانی متفاوت در روستای تاریخی کندوان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره تابستانی متفاوت با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه و اجرای برنامههای متنوع فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: روستای تاریخی کندوان یکی از مقاصد مهم گردشگری استان به شمار می‌رود از این‌رو ایجاد فضایی جهت ترویج فرهنگ آذربایجان و نیز عرضه گوشه‌ای از هنر و ذوق هنرمندان این خطه امری مهم و ضروری است.

وی در تشریح این برنامه گفت: این جشنواره در ایام تابستان به همت بخش خصوصی با همکاری پایگاه میراث فرهنگی کندوان، فرمانداری اسکو، دهیاری کندوان و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در فضایی به وسعت 14 هزار متر مربع با شکل و محتوای بومی و مطابق فرهنگ منطقه با استفاده از المان‌ها و جوهره‌های هنری شهرستان اسکو و کندوان احداث خواهد شد.

آبدار عنوان کرد: از مواردی که در تامین محتوای جشنواره استفاده خواهد شد می‌توان به نمایشگاه عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی، کشاورزی، لبنی و محصولات خاص خود منطقه اشاره کرد.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه زمینه معرفی محصولات منطقه و فضای مناسب جهت عرضه توانمندی‌های هنرمندان بومی در روستای تاریخی کندوان را فراهم می‌سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: در کنار این نمایشگاه، بخش‌های متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران همانند اسب سواری، شترسواری، تیراندازی و سوارکاری و اجرای تورهای بازدید از اماکن گردشگری منطقه مثل روستای گونبرف، ارشد چمن و حیله ور و امکان گرفتن عکس با لباس‌های بومی و محلی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: این برنامه به همت گروه هنری آقازاد با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری اسکو و کندوان و نیز غنی‌سازی اوقات گردشگران با رویکرد تبریز 2018 برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.