مسئله اول/ 39

افتخاری: همگرایی بالقوه‌ای باید در جهت کاهش مظلومیت مردم فلسطین به وجود بیاید

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: همگرایی بالقوه‌ای باید بین کشورهای مسلمان در جهت کاهش مظلومیت مردم فلسطین به وجود بیاید.

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سکوت و بی‌تفاوتی و همچنین حمایت دول مرتجع خلیج فارس از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های پشت پرده آن اظهار داشت:‌ یکی از دلایل آن این است که این دول مزدور و وابسته بوده و فاقد اقتدار نظامی و استقلال اقتصادی هستند و خود عامل طاغوت و استکبار جهانی‌اند که بیشتر حرکات و اهداف آنها از طریق لابی‌های صهیونیستی هدایت می‌‌شود و به عبارت دیگر در انتخابات و مسائل سیاسی مهم وامدار صهیونیست‌ها و آمریکا هستند.

وی افزود: بنابراین سکوت کشورهای حاشیه خلیج فارس به این دلیل است که نفع آنها در دستان کشورهای دیگری است و مانند ایران مستقل نیستند که بتوانند به راحتی نظرات و مواضع خود را اعلام کنند و به این دلیل است که در این مواقع سکوت کرده و یا با رژیم جعلی اسرائیل همراهی می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان داشت: از طرفی وقتی مشاهده می‌کنند که حیات سیاسی آنها به هیچ کدام از جنبه‌های مردم سالاری، انتخابات سالم، محدودیت مردمی و اقتدار معطوف نیست مجبورند که منتظر امر فرمان‌ده خود یعنی آمریکا و اسرائیل باشند به این دلیل که می‌دانند استکبار هیچ وقت به اسرائیل و آمریکا پشت نمی‌کند و با آنها همراه است.

وی ادامه داد: از این رو به خاطر منافع خود سکوت می‌کنند البته این مسئله به هیچ وجه پذیرفته نیست به این دلیل که وقتی آنها در برابر ظلم اسرائیل سکوت می‌کنند در واقع در جنایات آنها شریک هستند.

افتخاری با اشاره به همگرایی بالقوه‌ای که باید بین کشورهای مسلمان در جهت کاهش مظلومیت مردم فلسطین به وجود بیاید، بیان داشت: کشورهای منطقه عمدتا اسلامی هستند و در طی یک بازه زمانی تجزیه شده‌اند لذا آنها باید بدانند که اگر خواهان تحقق مقاصد خود مانند امنیت و استقلال هستند باید با یکدیگر متحد شده و هم‌بستگی داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران را که باعث امنیت آنهاست و هرگز ذره‌ای به خاک کشورشان تجاوزی انجام نداده را دوست خود بداند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید فلسطین را به عنوان جزئی از خاک خود و پاره تنشان حمایت کنند و باید بدانند که اگر هویت و تمامیت فلسطین حفظ شود هویت و تمامیت تمامی مسلمانان محفوظ خواهد ماند.

حفاظت از هویت و تمامیت فلسطین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار