ترامپ و بن سلمان؛ دو متحد در حمایت از تروریسم

 شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به بررسی روابط صمیمانه رئیس‌جمهور آمریکا و ولیعهد جدید عربستان سعودی پرداخت.

ترامپ و بن سلمان؛ دو متحد در حمایت از تروریسمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی درباره موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوص سمت جدید محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد: او از جمله نخستین سران جهان بود که به شاهزاده بن سلمان تبریک گفت.

جیمز بِی، خبرنگار شبکه الجزیره در واشنگتن دی سی گفت این دو مقام یکدیگر را به خوبی می شناسند. به خاطر داشته باشید که نخستن سفر خارجی رئیس جمهور ترامپ به ریاض بود و پس از آن که دونالد ترامپ اوایل امسال به قدرت رسید، جانشین ولیعهد عربستان سعودی از نخستین مقاماتی بود که به واشنگتن آمد. کاخ سفید اعلام کرد که آنها درباره اهداف مشترک مرتبط با تأمین امنیت، ثبات و شکوفایی در سراسر خاورمیانه با یکدیگر گفتگو کردند. آنها درباره تلاش برای دست یابی به صلح بین اسرائیل و فلسطینیان با یکدیگر گفتگو کردند. همان طور که می دانید رئیس جمهور ترامپ در تلاش برای تعمیق همکاری های اقتصادی است. آنها همچنین درباره حل و فصل مناقشه کنونی با قطر بحث و تبادل نظر کردند. این همان موضوعی است که وزیر امور خارجه آمریکا نیز درباره آن صحبت کرده است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: «در ارتباط با اوضاع در خاورمیانه بین قطر و چهار کشوری که مشکلاتی با قطر دارند، من از همه طرف ها می خواهم موضوعات خود را در میز مذاکرات مطرح کنند و طی چنین روندی می توان این گونه موضوعات را مد نظر قرار داد با بحث و تبادل نظر می توان به نتیجه رسید. خواسته ما اتحاد در خلیج (فارس) و در شورای همکاری خلیج (فارس) است. و همه تلاش ما در جهان برای مبارزه با تروریسم، شکست دادن داعش در منطقه است.»

خبرنگار الجزیره همچنین گفت وزارت امور خارجه آمریکا طی بیست و چهار ساعت گذشته اعلام کرد هیچ دلیلی وجود ندارد تا عربستان سعودی و هم پیمانانش بخواهند قطر را محاصره کنند. در بیانیه جدید وزارت امور خارجه آمریکا آمده است ما این موضوع را درک می کنیم که فهرستی از مطالبات توسط عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده و بحرین آماده شده است.

در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری شده است تا این فهرست به زودی در اختیار قطر قرار گیرد و این مطالبات باید منطقی و قابل اجرا باشند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار