اهواز؛

کسب جایزه برترین فیلمساز فیلم کوتاه داستانی توسط هنرمند دزفولی

سید مرتضی سبزقبا نویسنده و کارگردان فیلم ' ازما ' موفق شد جایزه برترین فیلمساز فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کند.

کسب جایزه برترین فیلمساز فیلم کوتاه داستانی توسط هنرمند دزفولی

سیدمرتضی سبزقبا نویسنده و کارگردان فیلم ' ازما ' موفق شد جایزه برترین فیلمساز فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کند.

نادر سعادتی فرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد: در آئینی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران و معاونان سازمان از برترین‎های مراکز استان‎های صدا و سیما در جشنواره‎های بین‌المللی و انتخابات تجلیل شد.

 

وی افزود: آئین تجلیل از برترین‎های مراکز استان‎ها در جشنواره‎های بین‌المللی و برنامه‎های مربوط به انتخابات با حضور سینماگران و هنرمندان سینما و تلویزیون کشور در تالار بوستان صدا و سیما برگزار و طی آن از برترین‎های رشته‎های مختلف هنری و خبری تجلیل به عمل آمد.

 

سعادتی نیا بیان داشت: در بخش برترین‎های صدا و سیما در فستیوال‎های بین‌المللی، به دلیل حضور موفق فیلم «از ما» در محافل بین‌المللی سینمایی و کسب جوایز مختلف این فیلم در فستیوال‎های بین‌المللی، جایزهی نقدی و لوح تقدیر برترین فیلمساز فیلم داستانی به سیدمرتضی سبزقبا نویسنده و کارگردان این اثر اهداء شد.

 

فیلم «از ما» که پیش از این جایزه‌ی بهترین تهیه کنندگی فیلم‎های داستانی نوزدهمین جشنواره‌ی تولیدات مراکز استانی صدا و سیما را دریافت کرده است در دومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم 'cinalfama Lisbon' پرتغال در چهار بخش 'بهترین فیلم کوتاه' ، 'بهترین کارگردانی'، 'بهترین بازیگری مرد (عظیم سبزقبا)' و 'بهترین موسیقی متن' نامزد دریافت جایزه شده و در نهایت 'جایزهی بهترین فیلم کوتاه' این جشنواره را از آن خود کرده است.

 

همچنین این فیلم جایزه و لوح تقدیر بهترین فیلمنامه‌ی کوتاه داستانی ماه فوریه‌ی 2017 جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم 'پنج قاره' ونزوئلا را دریافت کرده و نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی تهران نیز بوده است.

 

فیلم داستانی 'از ما' به طریقه‌ی سیاه‌وسفید، در مدت زمان 18 دقیقه و در سیمای مرکز خوزستان تهیه و تولید شده است. سید مرتضی سبزقبا (نویسنده و کارگردان)، علیرضا خداداد، عظیم سبزقبا (بازیگران)، امیر علی‌ویسی (تصویربردار)، فرید دغاغله (تدوینگر)، هادی ساعدمحکم (صدابردار)، حسین قورچیان (صداگذار)، فاطمه سیاح‌طرفی (منشی صحنه)، حمید نورآبادی (طراح صحنه، لباس و گریم)، سید عزیز رودبندی(مترجم) و حسین علیزاده (مدیر تولید)، برخی از عوامل تولید فیلم «از ما» هستند.

 

آئین تجلیل از برترین‎های مراکز استان‎ها در جشنواره‎های بین‌المللی و انتخابات، شامگاه سه شنبه 30 خرداد ماه 1396 در تالار بوستان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.