اردبیل؛

وصول 2860 میلیارد ریال درآمد مالیاتی در اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در سال گذشته مبلغ دو هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در اردبیل وصول شد که ۸۸ درصد کل درآمد وصولی استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری افزود: در سال گذشته مبلغ سه هزار و 350 میلیارد ریال درآمد عمومی در استان وصول شده است که مبلغ سه هزا رو 300 میلیارد ریال آن به عنوان درآمد عمومی استانی و مبلغ حدود 50 میلیارد ریال نیز به عنوان درآمد عمومی ملی بوده است.

وی گفت: مقایسه درآمد عمومی استانی سال 95 با سال 94، افزایش 14 درصدی در سال گذشته را نشان می‌دهد و نیز کل درآمد عمومی پیش‌بینی شده استانی در سال 95 مبلغ سه هزار و 370 میلیارد ریال بوده است و بر اساس عملکرد درآمد عمومی استان  88 درصد درآمد مصوب استان در قانون بودجه کشور تحقق یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: از درآمد عمومی استان بیشترین سهم وصولی مربوط به درآمدهای مالیاتی به میزان دو هزار و 860 میلیارد ریال است که 88 درصد کل درآمد وصولی را تشکیل می‌دهد.

مظفری میزان مالیات بر ارزش افزوده استان در سال گذشته را هشت هزار و 600 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: از محل وصولی عوارض حاصل از مالیات بر ارزش افزوده مبلغی بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیارد ریال در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برای عمران و توسعه شهرها و روستاها قرار گرفته است و از میان مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمد با وصول درآمدی بالغ بر هزار میلیارد و 240 میلیون ریال بیشترین سهم را داشته است.

دبیر کارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع استان اردبیل تصریح کرد: پیش‌بینی درآمد عمومی استانی برای سال 96 مبلغ چهار هزار و 120 میلیارد ریال است و با توجه به اینکه درآمد وصولی به صورت اعتبار در اختیار استان قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی دارای پیش‌بینی درآمد استانی نسبت به وصول کامل و صددرصدی آن اهتمام جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.