تولیت آستان قدس رضوی؛

حضور مردم در روز جهانی قدس موجب امیدواری مظلومان خواهد شد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور پرمعنای مردم در روز جهانی قدس دشمن‌شکن خواهد بود و باعث امیدواری همه مظلومان و ستم دیدگان عالم می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع نمازگزاران در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی افزود: در آستانه روز بسیار مهم و عظیمی هستیم که پس از یک ماه عبادت و بندگی مردم عزیزمان باید با اخلاص برای مسئله بسیار مهمی در جهان اسلام حضور دشمن‌شکن داشته باشد.

وی با اشاره به حدیث «مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ» از پیامبر اکرم (ص)، گفت: اهتمام به امور همه مسلمانان از آموزه‌های نبی مکرم اسلام (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وصایای امیرالمؤمنین (ع) به حسنین (ع)، گفت: همه‌کسانی که می‌خواهند از امیرالمؤمنین (ع) پیروی کنند باید همچون سیره و سلوک آن حضرت، ظلم‌ستیزی و دشمن‌ستیزی از اصول زندگی آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: ما چگونه ببینیم که بیش از ۷۰ سال مردم عزیزمان در فلسطین حق مسلمشان ضایع‌شده است و امروز مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در همه عالم باید با حضور در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس در مقابل این ظلم و ستمی که به دست استکبار جهانی بر فلسطین، لبنان و مردم آن منطقه انجام می‌شود، بایستند و از مظلومان فلسطین و مظلومان عالم حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بندگی و دگر خواهی از آموزه‎‌های ماه مبارک رمضان است، گفت: این دگر خواهی ایجاب می‌کند که در روز جهانی قدس مسئله اصلی ما آزادسازی قدس شریف باشد که امام بزرگوار ما از ابتدای انقلاب فرمودند: مسئله فلسطین، مسئله مهم جهان اسلام و مسئله اصلی ماست.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمنان در این سال‌ها تلاش فراوانی کردند تا آزادی قدس شریف مسئله اصلی ما نباشد؛ جریان داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری را راه انداختند برای اینکه مسئله اصلی این‌ها بشود، اما نتوانستند، امروز ما در حالی راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می‌کنیم که بحمدالله روزبه‌روز به برکت حضور نیرو‌های بیدار، آگاه و آماده جهان اسلام شاهد اضمحلال و از بین رفتن جریان‌های تکفیری در عالم و در منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: می‌خواستند ارتش کشور‌های اسلامی را یکی پس از دیگری از بین ببرند، اما ما یک حزب‌الله در لبنان داشتیم که به برکت همین حضور و همین مواضع ظلم ستیزانه امروز شاهد حزب‌الله سوریه، عراق و یمن هستیم.

وی تأکید کرد: آن‌ها فقط نگران حزب‌الله در لبنان بودند، اما می‌بینیم در جای‌جای کشور‌های اسلامی نیرو‌های با بصیرت و هوشیار از کشور‌های خودشان و اسلام دفاع می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله حضور پرمعنای مردم در روز جهانی قدس دشمن‌شکن خواهد بود و باعث امیدواری همه مظلومان و ستم دیدگان عالم می‎شود.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.