اصفهان؛

افزایش 48 درصدی تولید طلای موته

میزان تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته در شمال اصفهان در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 48 درصد افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  اعلام کرد: مجتمع طلای موته در ماه های فروردین و اردیبهشت، 65 کیلوگرم شمش طلا تولید کرد.
این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 44 کیلوگرم بود. همچنین میزان تولید مجتمع مذکور نسبت به برنامه (35 کیلوگرم)، 86 درصد افزایش یافت.

مجتمع طلای موته در ماه اردیبهشت 35 کیلوگرم شمش تولید کرد که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (24 کیلوگرم)، 46 درصد رشد نشان می دهد.

این مجتمع سه برنامه شامل «استفاده از روش های استخراج طلا از کانی های کم عیار معدن»، «اجرای روش های استحصال طلا از سد باطله قدیمی مجتمع» و نیز «جایگزینی روش های جدید شمش ریزی طلا با هدف کاهش آلودگی و افزایش کیفیت» را در دست اجرا دارد.

مجتمع طلای موته با ظرفیت اسمی تولید حدود 300 کیلوگرم طلا در سال در هفت کیلومتری شمال غربی روستای موته از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه در شمال اصفهان قرار دارد.
پیش از این مدیر مجتمع طلای موته نیز از افزایش تولیدات شمش طلا در این مجتمع خبر داده و گفته بود: میزان تولید شمش طلا در این مجتمع در سال 95 به 380 کیلوگرم رسید که نسبت به سال 94 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

علیرضا طالاری افزود: مقدار تولید سال گذشته مجتمع طلای موته حتی از ظرفیت اسمی آن که 288 کیلوگرم بوده، بیشتر شده است.

فعالیت مجتمع طلای موته از سال 1372 با همکاری یک شرکت استرالیایی آغاز و تاکنون حدود 6 تن طلا در این مجتمع تولید شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.