کی روش در گفتگو با خبرگزاری فرانسه:

افتخار می‌کنم که 4 بار به جام‌جهانی رفتم/ بازیکنان من جاه‌طلب هستند و می‌توانند موفق باشند

کی‌روش گفت: صعود به جام جهانی با کشورها، فرهنگ‌ها و ذهنیت‌های مختلف، منحصر به فرد است و بابت کسب این رکورد احساس غرور می‌کنم.

کی روش:هنوز تصمیمی برای بعد از جام جهانی نگرفته‌امبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با برتری برابر ازبکستان توانست به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال که خرداد ماه سال آینده در پهناورترین کشور جهان یعنی روسیه برگزار می‌شود، را به دست بیاورد.

کارلوس کی‌روش زمانی دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد بود ولی اکنون توانسته است اعتبار خیلی خوبی را برای خود به دست بیاورد. مردی که می‌تواند تیم‌تان را به جام جهانی برساند.

ایرانِ کارلوس کی‌روش، اولین تیم بعد از برزیل و البته روسیه میزبان به جام جهانی رسیده است. حالا کی‌روش توانسته با سه تیم مختلف، چهار بار جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این اعتباری است که از چشم‌ها دور نمانده است و همین امر باعث شده تا مسئولان فدراسیون استرالیا برای جذب این مرد موزامبیکی الاصل به جای آنجیگ پوستواوغلو دست به کار شوند.

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه، درباره دستاورد خود در راه صعود به جام جهانی، گفت‌: من از این رکوردی که همراه با تیم ملی بدست آورده ام احساس غرور و افتخار می‌کنم. مربیان دیگری نیز وجود دارند که چهار بار به جام جهانی راه یافته‌اند ولی نه با تیم‌های مختلف.

سرمربی سابق رئال مادرید توانست همراه با  آفریقای جنوبی به جام جهانی 2002 کره و ژاپن صعود کند و سپس در جام جهانی ۲۰۱۰ پرتغال را به این مهم رساند و توانست با کشورش به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند و اکنون او توانسته 2 بار با ایران جواز حضور در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را به دست بیاورد. تیم ملی فوتبال ایران توانست با پیروزی 2بر صفر مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادی به عنوان اولین تیم اسیایی راهی جام جهانی شود.ضمن اینکه شاگردان کارلوس کی روش در هشت دیدار انجام شده خودشان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تاکنون هیچ گلی را دریافت نکرده اند.

حالا ایران برای اولین بار در تاریخ فوتبالش 2 صعود پی در پی به جام جهانی را تجربه می‌کند. چهار سال است که ایران بدون تغییر کماکان تیم اول رده بندی فیفا در بین آسیایی‌ها محسوب می‌شود و بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ های معتبر اروپایی در حال فعالیت هستند.

والتر وینترباتم انگلستان و هلموت شون مربی فقید آلمان غربی تنها مربیانی در جهان هستند که توانسته اند چهار بار به جام جهانی صعود کنند و اگر اسکار تابارس بتواند اروگوئه را به روسیه برساند از رکورد این مربیان پیشی خواهد گرفت.اما هیچ فردی به اندازه کی روش نتوانسته با سه تیم مختلف طعم صعود به جام جهانی را بچشد.

سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه‌ صحبت‌های خود، ‌گفت: صعود به جام جهانی با کشورها، فرهنگ‌ها و ذهنیت‌های مختلف، چیزی منحصر به فرد است. هر کشوری چالش‌های خاص و البته نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد.این مربی 64 ساله پرتغالی در سال 2011 به عنوان سرمربی تیم ایران انتخاب شد و با وجود مشکلات زیاد توانست به کمک بازیکنان جوان و حمایت هواداران نتایج خوبی را با ایران کسب کند.

وی ادامه‌ داد: هواداران، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را دوست دارند و فضایی را که آنها در اطراف تیم‌ ‌ملی ایجاد می‌کنند خاص و منحصر به فرد است. وقتی در خانه مقابل دیگر تیم ها بازی می‌کنیم ۱۰۰ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آیند و شروع به تشویق تیم می کنند.وقتی هم توانستیم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کنیم خیلی از مردم در خیابان‌های تهران و ایران به جشن و پای‌کوبی پرداختند.

در میان بازیکنان کی روش نفرات شاخصی نیز وجود دارند.مانند رضا قوچان‌نژاد که توانست در فصل 2016-2017 لیگ اردویژه 20گل برای تیم هیرنفین به ثمر برساند.علیرضا جهانبخش نیز در لیگ هلند و تیم آلکمار خوش درخشید و کریم انصاری‌فرد هم در تیم بزرگ لیگ یونان یعنی المپیاکوس بازی می‌کند.

در کنار این بازیکنان 2 ستاره جوان ایران شاغل در لیگ روسیه یعنی سردار آزمون و سعید عزت اللهی را نیز باید به این نفرات اضافه کرد، 2 بازیکنی که انتظار می‌رود در تابستان همین سال سر از تیم های بزرگ اروپایی دربیاورند.

علی دایی در این رابطه به سایت فیفا، گفت‌: کارلوس کی‌روش و همکارانش کارهای بسیاری را برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داده‌اند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که او انجام داده است کشف استعدادهای جوان و تغییر و تحولات گسترده در تیم‌ ‌ملی است.

اگر چه کارلوس کی‌روش پیشنهاداتی از فدراسیون‌های دیگر دارد، با این حال وی اعلام کرده که هنوز تصمیمی را برای بعد از جام جهانی روسیه اتخاذ نکرده است. کی روش در این رابطه گفت‌: من مدت‌های زیادی است که مربی‌گری می‌کنم. واقعا دوست ندارم که فکر کنم بعد از جام جهانی روسیه چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد. اگر این فوتبال، حیوان در شکمم من را گاز بگیرد من به مربیگری ادامه‌ می‌دهم. (اگر انگیزه مربیگری داشته باشم).

مربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پایان سخنان خود، گفت‌: انگیزه جاه‌طلبی در تیم‌ ‌ملی ایران برای موفقیت وجود دارد و ما به دنبال این هستیم تا در جام جهانی 2018 روسیه بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
واقعاااا باید از آقای کی روش قدردانی کرد.از وقتی مربی تیم ملی شدن.تغییر و تحول زیادی تو تیم انجام دادن .واقعاا فوتبال تیم ملی خیلی تماشایی و جذاب شده..درضمن لیگ برتر هم بخاطر اینک بازیکنا خودشونو بخاان ب مربی تیم ملی نشون بدن .جذابیت های خاصی رو دارن خلق میکنن بازی های لیگ با شورو شوق خاصی برگزار میشه.واقعاا روز ب روز فوتبال کشورمون داره پیشرفت میکنه..ولی متاسفانه فقط ما از لحاظ مدیریتی خیلی خیلی ضعیفیم چ تیم ملی چ تیم های باشگاهیمون دارن از ابن مورد ضربه های شدید میخورن.یه عده رو میارن ک جیبای خودشونو پر کنن..امیدوار تمام غیر فوتبالیا از سمت های ک تو بخش های مدیریتی فوتبال دارن خارج بشن.و خود فوتبالیا و کاردان بیان سرکاار..خدا اون روزم برسونه ک فوتبال ما از دولتی بودنش خارج بشه..تا دولت دگ دخالتی تو انتخاب مدیر برای باشگاهی خاص دخالت نداشته باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۹:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
مترجمین و خبرگزاری محترم لطفا به جای استفاده از کلمه جاه طلب لطفا از واژگان مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اهر اوشاغی
۱۸:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد وآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد
گوهری کز صدف کُوْن و مکان بیرون است طلب از گمشدگانِ لبِ دریا می‌کرد
کسی که مدیریتش خوبه واسه تیم ملی و پیشرفته فوتبال ما امیدوارم مسئو لان وزارت ورزش فکری به نگهداشتن ان بعد از جام جهانی روسیه اتخاذ کنند فوتبال ما به چنین اشخاصی نیاز داره اغای کی روش از زحماتت برای فوتبال کشورمون ممنون هستیمو
آخرین اخبار