حجت‌الاسلام نبویان:

اهمیت انرژی هسته‌ای برای مردم تبیین شود

در حال حاضر ما با ۸۰۰ هزار بیمار مواجه هستیم که نیازمند به رادیوداروهای هسته‌ای هستند و می‎طلبد اهمیت انرژی هسته‌ای برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود نبویان، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه، چهارم آذرماه در نشست سیاسی و روشنگری که با حضور اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و مهندسین بسیجی استان لرستان در سالن شهدای بسیج خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که نگاه اسلام به موضوعات، نگاه حداکثری است، گفت: اسلام در تمام ابعاد زندگی ما حرف برای گفتن دارد.

اهمیت انرژی هسته‌ای برای مردم تبیین شود

وی با بیان این‌که آموزه سیدالشهدا(ع) مبارزه با یزید بود نه سازش با یزید،گفت: آیات متعددی از قرآن‌کریم به موضوع سیاست خارجی اشاره کرده است، بدین معنا که قرآن دستور می‌دهد دوستی با سران کفر ممنوع است و اجازه سازش با استکبار را نمی‌دهد این در حالی‌است که امروز سران کفر در جهان آمریکاست.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان این‌که دین اسلام آمده است تا با کفر مبارزه کند، ادامه داد: در تاریخ زندگی پیامبران موضوع مبارزه با کفر وجود دارد به‌طوری‌که مبارزات حضرت موسی با فرعون و مبارزه حضرت ابراهیم با نمرود مصداق‌های مبارزه با کفر هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان این‌که قرآن‌کریم در آیات متعددی انسان را از دوستی با کفار نهی کرده است، افزود: هر کس که به‌دنبال دوستی با آمریکاست بداند که خودش آمریکایی است.

وی با تاکید بر این‌که اعتماد به آمریکا، سازش و مذاکره با آمریکا خسارت‌های زیادی بر کشور ما وارد کرد، عنوان کرد: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اصل را بر بی‌اعتمادی به ما گذاشته است و اجرای تحریم‌ها را منوط به راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران کرده است.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان این‌که مرکز هسته‌ای نطنز در دولت سابق مرکز غنی‌سازی بود، اظهارکرد: ایران برای پیشرفت نیازمند به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای است زیرا با توجه به مشکلات کم‌آبی و با عنایت به این‌که برق ما از طریق توربین‌های آبی تولید می‌شود تولید برق هسته‌ای برای مملکت ما یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در زمینه پزشکی در حال حاضر ما با ۸۰۰ هزار بیمار مواجه هستیم که نیازمند به رادیوداروهای هسته‌ای هستند، اضافه کرد: رادیوداروهای هسته‌ای ما از طریق راکتور تهران تولید می‌شود این در حالی‌است که اهمیت انرژی هسته‌ای باید برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به این‌که خطوط قرمز رهبری در مذاکرات برجام و انرژی هسته‌ای رعایت نشده است، اضافه کرد: سازش با آمریکا هزینه‌های بزرگی به کشور ما تحمیل کرد آمریکا مانع پیشرفت، توسعه، تحقیق و دانش هسته‌ای است.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان این‌که سازش با آمریکا و استکبار جهانی برای مملکت ما خسران است، افزود: در مذاکرات هسته‌ای بنا بر این بود که در برابر نابود کردن ذخیره ۲۰ درصدی هسته‌ای ایران، تمام تحریم‌ها برداشته شود ولی همان اول گفتند ۷۵ درصد تحریم‌ها برداشته نمی‌شود و امروز هم می‌بینیم که تنها ده درصد از تحریم‌ها برداشته شده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که نکته دردآور این است که اگر ایران همه دستورالعمل‌های مربوط به fatf را انجام داد، افزود: این بیانیه به ما تحمیل شد به‌طوری‌که اجرای بخشی از تعهد معنا ندارد و باید کل تعهدات انجام شود، این در حالی‌است که در بخشی از این توافقات تحویل دادن سردار قاسم سلیمانی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/د

اهمیت انرژی هسته‌ای برای مردم  مشخص شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار