انتقال نظامیان آلمانی از پایگاه اینجرلیک ترکیه به اردن

پارلمان آلمان با انتقال نظامیان آلمانی از پایگاه اینجرلیک ترکیه به اردن موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم ، حزب اتحاد دمکرات مسیحی به ریاست آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و حزب سوسیال دمکرات ، طرح خروج نظامیان آلمانی از پایگاه اینجرلیک را پیشنهاد داده بودند که این طرح با اکثریت آراء تصویب شد و قرار است نظامیان و تجهیزات به پایگاهی در اردن منتقل شوند. 

پیش بینی می شود که در چند هفته یا ماه آینده 260 نظامی آلمانی به همراه 6 هواپیمای شناسایی تورنادو و یک هواپیمای سوخت رسان از پایگاه اینجرلیک به پایگاه هوایی الازرق اردن در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه منتقل شوند.

دولت آنکارا چندی پیش به گروهی از نمایندگان پارلمان آلمان اجازه نداده بود که برای دیدار با نظامیان آلمانی مستقر در پایگاه اینجرلیک وارد ترکیه شوند. 

دولت آلمان حق پناهندگی به چند افسر سابق ارتش ترکیه که متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام ژوئیه 2016 هستند، اعطاء کرده بود که دولت آنکارا در واکنش به این امر از ورود هیأتی از کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان به خاک ترکیه جلوگیری کرد.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان دو هفته پیش برای حل مشکل تیرگی روابط برلین و آنکارا به ترکیه سفر کرد ولی تلاشش بی نتیجه بود.

نظامیان آلمانی برای مشارکت در عملیات مبارزه با داعش در پایگاه اینجرلیک مستقر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار