معاون عمرانی استاندار لرستان:

امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث در لرستان تبدیل به فرهنگ عمومی شود

محمد اصلانی  گفت: فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی به‌ویژه در حفاظت از محیط‌ زیست، جنگل و مراتع استان لرستان نهادینه و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اصلانی، معاون عمرانی استاندار لرستان، گفت: حضور به موقع مردم دوستدار محیط‌زیست در صحنه حوادث استان جای سپاسگزاری دارد.

وی افزود: می‌توانیم این اقدام ارزشمند امدادگران مردمی را به‌عنوان فرهنگ عمومی نهادینه کنیم، شرایط اقلیمی، توپوگرافی و پوشش‌گیاهی استان لرستان به‌گونه‌ای است که وقوع پدیده سیل در لرستان امری اجتناب‌ناپذیر است بنابراین باید خود را آماده کنیم و آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: همه ما به جهتی وظیفه مند هستیم که در جهت نشر و توسعه فرهنگ عمومی با تمام توان تلاش کنیم.

وی افزود: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مراتع غالباً در مناطق صعب‌العبور استان لرستان وجود دارد که اگر حریق صورت گیرد اطفا حریق کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است که چاره‌ای جز فرهنگ‌سازی، اهمیت محیط‌زیست، مراتع و جنگل‌ها نداریم.

اصلانی گفت: کسانی که در سال گذشته و امسال در امر یاری‌رسانی به نیازمندان، مصدومان، اطفا حریق در جنگل‌ها، مراتع و آسیب دیدگان حوادث جاده‌ای کارکرده بودند از ۹ نفر از این امدادگران و سازمان‌های مردم‌نهاد تقدیر شد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم این فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی به‌ویژه در حفاظت از  محیط‌زیست، جنگل و مراتع در سطح استان و کشور نهادینه شود و اگر  آتش‌سوزی و  سیل رخ داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون خسارات جدی مقابله کنیم.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.