گرامیداشت روز قدس در سراسر جهان

روز جهانی قدس در بسیاری از کشورهای جهان با برگزاری همایش‌هایی با حضور نخبگان، اندیشمندان و دوستداران حمایت از ملت ستمدیده فلسطین همراه شده است.

گرامیداشت روز جهانی قدس در دیگر کشورهابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورها با برگزاری راهپیمایی‌ها و همایش و نشست هایی با حضور نخبگان، اندیشمندان و اساتید دانشگاهی و دوستداران تفکر جمهوری اسلامی ایران در حمایت بی دریغ از ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین همراه شده است.

تظاهرات روز جهانی قدس در مناطق مختلف بحرین
شبکه تلویزیونی العالم درخبری فوری به نقل از منابع خود اعلام کرد، در صبح روز جهانی قدس مناطق مختلف بحرین شاهد برپایی تظاهرات است.

شرکت مردم عراق در مراسم روز قدس
در عراق اعلام شد: روز جمعه مردم یازده استان این کشور در مراسم روز قدس شرکت خواهند کرد . رسانه های محلی عراق در زیر نویس های خود از مشارکت اکثر مردم عراق در مراسم روز قدس خبر دادند.

بنا بر اعلام رسانه ها و اطلاعیه های گروه های سیاسی قرار است مردم استان های بغداد، ذی قار، دیاله، کربلا، نجف، واسط ، بصره ، القادسیه ، المثنی ، بابل و میسان از ساعت نه صبح روز جمعه به وقت بغداد در خیابان های اصلی شهر، راهپیمایی کنند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دهند.

فرماندهی نیروهای مردمی هم گفته است: در برخی اماکن حضور نیروهای مردمی بویژه در مناطق جنگی استان نینوی به طور نمادین روز قدس را گرامی خواهند داشت. مردم عراق از سال دو هزار و سه ، همزمان با سرنگونی رژیم صدام ، همه ساله روز قدس را گرامی می‌دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، نیز با صدور بیانیه ای مشارکت گسترده را در راهپیمایی روز قدس خواستار شد. حماس اعلام کرد: ما از ملت فلسطین می خواهیم که جمعه آینده راهپیمایی باشکوهی را به سوی موانع مرزی که از بین خواهند رفت، برگزار کنند تا خشم خود را از تجاوز رژیم صهیونیستی به مقدسات و ملت فلسطین نشان دهند. جنبش حماس در بیانیه خود همچنین، اعلام کرد: ما و همه انسان های غیور بر عهد و پیمان خود با امت و ملت فلسطین تا تحقق کامل اهداف خود در زمینه آزاد سازی، تعیین سرنوشت و حق مقدس بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی پایبند خواهیم ماند.

دعوت علمای یمن برای شرکت در راهپیمایی روز قدس
هیئت علمای یمن از مردم این کشور و تمامی ملت های عربی و اسلامی در خواست کردند که در روز جهانی قدس راهپیمایی عظیمی علیه رژیم اشغالگر صهیونیست به راه بیاندازند.

 

حمایت مسلمانان، یهودیان و مسیحیان از مراسم روز قدس لندن

راهپیمایی روز قدس امسال نیز همچون چند سال اخیر، از برابر دفتر بی بی سی تا مقابل سفارت آمریکا در لندن برگزار می شود. کمیسیون حقوق بشر اسلامی، اتحادیه انجمن های دانشجویان مسلمان در انگلیس، انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان در لندن، سازمان اسلامی اهل البیت، دوستان الاقصی، یهودیان هوادار تحریم اسرائیل، انجمن مسلمانان بریتانیا، انجمن یهودیان نتوری کارتا (Neturei Karta)، ائتلاف هواداران فلسطین در اسکاتلند و ائتلاف جنگ را متوقف کنید (Stop the War Coalition)، از جمله نهادهایی هستند از که از راهپیمایی روز قدس امروز در لندن حمایت کرده اند.
مراسم راهپیمایی روز قدس امسال را کمیته قدس در انگلیس سازمان داده است و قرار است نمایندگان هواداران فلسطین در اسکاتلند، شماری از خاخام های یهودی، روحانیون مسلمان ساکن انگلیس، مخالفان صهیونیسم، نماینده سازمان های حامی تحریم اسرائیل و خانم جنی تانگ (Jenny Tonge)، از اعضای مجلس اعیان انگلیس و هوادار فلسطین، در مراسم امروز سخنرانی کنند.

در حالی که روز قدس در کشورهای اسلامی، از جمله ایران آخرین جمعه ماه رمضان است، در بعضی کشورها به علت مخالفت پلیس برای برگزاری آن در روز جمعه، راهپیمایی در روز دیگری یا در محل های مشخصی برگزار می شود. 


شماری از هواداران صهیونیسم نیز در نشریات و شبکه های وابسته به اسرائیل با ابراز خشم از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در خیابانهای مرکزی لندن اعلام کرده اند در مخالفت با راهپیمایی روز قدس در لندن، تظاهرات خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۲ تير ۱۳۹۶
من هم خیلی دوست داشتم بیام راهپیمایی ولی نتونستم.
آخرین اخبار