تبریز؛

70 درصدفارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می شوند.

70 درصدفارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ناصر شمس در جمع خبرنگاران در تبریز افزود: در حال حاضر جمعیت زیادی از فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها بیکار هستند چرا که توانمندی و مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند اما فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار توانمندند .
وی خاطرنشان کرد : این دانشگاه نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال کشور می تواند ایفا کند.
وی اضافه کرد دانشگاه فنی و حرفه ای از سال 1390 زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری شروع به کار کرده اما تا کنون مغفول مانده است و جامعه و صنعت از این دانشگاه شناخت کافی ندارند وتوسعه و شناساندن آن نقش مهمی در اشتغال زایی و کارآفرینی می تواند داشته باشد.
شمس ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر حدود 200 هزار دانشجو دارد که 5 درصد از کل دانشجویان کشور را شامل می شود و این درصد پایین به دلیل آن است که افراد جامعه شناختی از مزیت های این دانشگاه ندارند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه ستاد توسعه اشتغال متشکل از خبرگان دانشگاهی، صاحبان صنعت و مشاوران بازاریابی برای تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در این دانشگاه راه اندازی می شود افزود: هدف از راه اندازی این ستاد یکپارچه سازی نظام تولید و حرکت به سمت پررنگ کردن ارتباط بین صنعت و علم است.
شمس از راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای نیز خبر داد و افزود: امسال 15 مرکز رشد و سال آینده نیز 15 مرکز دیگر در این دانشگاه شروع به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.