دسترنج شالیکاران مازندران بیمه شد

بیش از ۲۰ هزار هکتار از شالیزاری‌های مازندران بیمه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح بیمه شده شالیزاری‌ها را ۲۰ هزار و ۸۷۵ هکتار برابر با ۹ درصد اعلام کرد و گفت: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در ۶ هزار و ۵۳۳ هکتار و مبارزه شیمیایی با این آفت در ۶۲ هزار و ۵۱ هکتار از شالیزاری‌های این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشت برنج در ۲۱۱ هزار و ۶۸۳ هکتار برابر با ۹۹ درصد از اراضی شالیزاری‌های مازندران انجام شده است افزود: درصد باقی مانده مربوط به اراضی است که به کشت کلزا و گندم اختصاص داشته و با برداشت این محصولات کشت برنج در آن انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح تغییر کشت داده شده را ۳ هزار و ۳۶۸ هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان به سطح شالیزاری این استان اضافه شده و در حال حاضر سطح شالیزاری‌های  مازندران به ۲۱۳ هزار و ۵۲۵ هکتار رسیده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه از ۲۱۱ هزار و ۶۸۳ هکتار اراضی نشا‌کاری شده در مازندران، ۵۰ هزار و ۱۰ هکتار برابر با ۲۳ درصد مربوط به کشت ارقام پرمحصول و ۱۶۱ هزار و ۶۷۳ هکتار به ارقام محلی اختصاص دارد افزود: ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۱ هزار و ۱۲۳ هکتار به روش سنتی نشاکاری شده است. همچنین سطح شالیزاری تجهیز و نوسازی شده نیز ۴۴ هزار و ۵۴۵ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۱۰۱ بانک نشاء فعال در مازندران اقدام به تأمین نشا کردند.

وی گفت:  قیمت انواع طارم محلی و طارم هاشمی ۱۰ هزار و ۳۳۰ تومان، بینام ۱۰ هزار و ۷۶۰ تومان، شیرودی ۶ هزار و ۴۸۰ تومان، ندا ۶ هزار تومان و رقم فجر ۷ هزار و ۸۹۰ تومان به ازاء هر کیلوگرم در بازار خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار