دبیر فدراسیون شطرنج:

طرف قرارداد فدراسیون جهانی، وزارت ورزش است

بیات گفت: قبل از شروع مسابقات قهرمانی جهان به مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفتیم فدراسیون توانایی تامین کامل هزینه مسابقات را ندارد.

 شهره بیات در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمک مالی وزارت ورزش و جوانان برای تامین هزینه‌های مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان تصریح کرد:طی چند روز آینده زمان پرداخت قسط اول مسابقات قهرمانی زنان جهان به فدراسیون جهانی است وپیش از این وزارت ورزش و جوانان به ما قول داد در پرداخت هزینه های این رقابت ها به فدراسیون کمک کند.

* طرف قرارداد فدراسیون جهانی شطرنج، وزارت ورزش است

 وی در پاسخ به این سوال که معاون توسعه پشتیبانی وزارت ورزش گفته هیچ کمکی به فدراسیون در پرداخت هزینه نمی کنیم تصریح کرد : من این موضوع را از رسانه ها شنیدم، وزارت ورزش هنوز چنین چیزی با ما نگفته است. قرارداد این مسابقات بین وزارت ورزش وجوانان بسته شد وحتی آقای سجادی زیر آن را امضا کرد به عبارتی طرف قرار داد فدراسیون جهانی،  وزارت ورزش است که باید این هزینه‌ها را تامین کند.

 وی در ادامه عنوان کرد :وقتی قرار امضا شد وزرات ورزش وجوانان در جریان هزینه های سنگین این رقابت ها بود.اما طی جلساتی که با داور زنی داشتیم به ما قول داد که هزینه این رقابت ها را پرداخت می کند.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه رقابت های قهرمانی زنان جهان پیش از شروع مسابقات برآورد شده یه نه تصریح کرد : با توجه به هزینه های بالای این مسابقات و با در نظر گرفتن مشکلاتی که پس برگزاری مسابقات ممکن است گریبان گیر فدراسیون شطرنج شود پیش از شروع مسابقات به همراه پهلوان زاده رییس فدراسیون به وزارت ورزش رفتیم و به مسئولان وزارت ورزش گفتیم فدراسیون توانایی پرداخت این هزینه ها را ندارد و حتی پیشنهاد دادیم که برگزاری این مسابقات را در ایران کنسل کنند که موافقت نکردند.

 وی افزود :هزینه کامل این مسابقات 650هزار دلار بود که در حال 180هزار دلار آن باقی مانده است اسپانسر ها. حدود یک میلیارد دلار آن را تامین کردند. به هر حال وزارت ورزش در قبال قولی که داده است وقرار دادی که با فیده امضاء کرد باید پایبند باشدچون طرف قرار داد فدراسیون جهانی وزارت ورزش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.