ارزانترین و موثرترین وسیله ورزشی برای تناسب اندام در تابستان

به جای صرف هزینه‌های هنگفت کلاس‌های بدنسازی و انجام تمرینات سخت و سنگین که به بدن آسیب می‌رساند، می‌توانید با استفاده از یک وسیله ورزشی ساده و ارزان سلامت خود را ارتقاء دهید.

ارزانترین و موثرترین وسیله ورزشی برای تناسب اندام در تابستانبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند استفاده بیش از حد از تردمیل و کار با دستگاه‌های بدنسازی می‌تواند سبب آسیب رسیدن به قلب و عروق خونی شود.

براساس این پژوهش قلب افراد ورزشکاری که روزانه از دستگاه تردمیل و یا از سایر وسایل تمرینات کششی استفاده می‌کنند، پس از تنها  ۲ هفته دچار استرس و آریتمی قلبی می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از ورزش‌های ملایمی استفاده کنند که همراه با افزایش ضربان قلب و تنفس را افزایش می‌دهد مانع از بروز مشکلات قلبی عروقی و آسیب به ماهیچه‌ها و فرسایش زانو شود.

یکی از بهترین وسایل ورزشی طناب است و باوجود اینکه یک وسیله ورزشی مربوط به دوران کودکی و تحصیلات مدرسه به حساب می‌آید، اما دارای فواید درمانی فراوان برای بدن است.

محققان با مطالعه بر روی ورزشکارانی که هرروز به میزان ۱۰ دقیقه طناب زده اند، دریافتند ضربان قلب آنها منظم شده، توده‌های چربی اطراف شکم از بین رفته، پمپاژ خون در سراسر بدن و دستگاه گردش خون بهبود پیدا کرده، استخوان‌های بدن به ویژه در ناحیه مچ پا تقویت شده و خطر شکستگی در آنها بسیار کمتر شده است.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در محیط باز یا سالن‌های ورزشی هر روز مدتی طناب بزنند وبه زودی اثرات این ورزش منحصربفرد را در سلامت جسم و شادابی روح خود مشاهده کنند.

انواع طناب وجود دارد که بهتر است از مربی ورزشی درباره انتخاب بهترین نوع این وسیله ورزشی متناسب با قد، وزن و سن افراد راهنمایی گرفته شود.

طناب‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای از انواع طناب‌های رایج برای ورزشکاران هستند، همچنین طناب‌هایی که دارای شماره انداز هستند و میزان طناب زدن را به فرد نشان می‌دهند، می‌توانند در ایجاد انگیزه و تمایل فرد به ورزش کردن مفید باشند.

کارشناسان توصیه می‌کنند به ویژه اگر افراد بزرگسال سالهاست که طناب نزده اند از دور‌های کم شروع کنند و به تدریج بازه‌های زمانی بیشتری را به این ورزش اختصاص دهند.

پوشیدن لباس ورزشی و کفش مناسب نیز می‌تواند به موثر بودن بیشتر طناب زدن در افراد کمک کند.


منبع: businessinsider

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار