بازگشت فرشته‌های آسمانی به زندگی

با رضایت خانواده‌های ایثارگر اهداکننده، فرشته‌های کوچک آسمانی به زندگی دوباره بازگشتند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انجمن اهدای عضو ایرانیان؛ طی یک ماه گذشته ۱۲ کودک که در رنج بیماری به سر می‌بردند و در لیست انتظار پیوند قلب قرار داشتند بار دیگر به زندگی بازگشتند.

فرشته ابیض که بیش از ۹ ماه در لیست انتظار پیوند قلب بود یکی از این کودکان است که ۲۹ خرداد در بیمارستان شهید رجایی پیوند قلب شد و حیاتی دوباره یافت.

مادر فرشته که بیش از ۶ ماه به علت وضعیت فرزندش در بیمارستان بود، ضمن قدردانی از خانواده اهداکننده قلب فرشته گفت: در روز‌های آخر آنقدر شرایط سخت بود دیگر فکر نمیکردم قلبی برای فرشته پیدا شود، اما این خانواده اهداکننده، فرشته را دوباره به ما بخشیدند.

بازگشت فرشته‌های آسمانی به زندگی

وی افزود: خدا را هزاران مرتبه شکر میکنم که این خانواده‌های از خودگذشته در کشور ما وجود دارند، و دستشان را میبوسم.

فوق تخصص پیوند قلب کودکان بیمارستان شهید رجایی تهران با اظهار خرسندی از این اتفاق گفت: این ۱۲ کودک با وضعیت اورژانسی در بیمارستان بستری بودند و هر لحظه ممکن بود دیگر در میان ما نباشد، اما با اقدام انسان دوستانه خانواده‌های اهداکننده در این ماه مبارک، خوشبختانه در حال حاضر کودکی با وضعیت اورژانسی برای پیوند قلب در بیمارستان نداریم و همه بچه‌ها پیوند شدند.

سید محمد مهدوی با اشاره به فرهنگ سازی اهدای عضو گفت: در این چند ماهه گذشته، فرهنگ سازی بسیار خوبی از سوی وزارتخانه و انجمن اهدای عضو ایرانیان صورت گرفته است و ما به عینه شاهد بالا رفتن آمار پیوند اعضا در کشور هستیم.

وی اظهار کرد: مردم ما در طول تاریخ ثابت کرده اند که مردم با گذشتی هستند و در مواقع حساس از خودگذشتگی‌های فراوانی از خود نشان داده اند. شاید در مورد این مساله آگاهی کافی نداشته باشند و این امر قطعا با فرهنگ سازی مناسب حل می‌شود.

بازگشت فرشته‌های آسمانی به زندگی

مهدوی در خصوص کارت اهدای عضو خود گفت: خیلی وقت‌ها بیماران از من می‌پرسند که آیا خودم هم کارت اهدای عضو دارم و من در جواب عکس کارتم را که همیشه در تلفن همراه دارم به آنها نشان می‌دهم، در واقع معتقدم این اقدام ابتدا باید از سوی ما شروع شود.

در حال حاضر ۲۶ هزار بیمار در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند و روزانه حدود ۱۰ نفر به علت نرسیدن این عضو جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که تنها اگر نیمی از افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند اعضایشان اهدا و پیوند شود هیچ بیماری در لیست انتظار پیوند عضو قرار نمی‌گیرد.

متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو برای اعلام رضایت خود به خانواده مبنی بر اهدای عضو پس از مرگ مغزی، میتوانند از طریق بات تلگرام به آدرس @ehdayeozv_bot یا سامانه جامع کشوری به آدرس www.ehda.center کارت خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار