مقانلو: تیم ملی شانس قهرمانی در مسابقات جهانی تکواندو را دارد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: تیم ملی تکواندو بر روی کاغذ شانس قهرمانی در مسابقات جهانی کره جنوبی را دارد.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شانس کسب عنوان قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی کره جنوبی بیان کرد: از زمانی که دنیای تکواندو با مسابقات گرندپری و سیستم رنکینگ متفاوت شد تمام رقابت ها اهمیت خاصی پیدا کرد. در حال حاضر بر روی کاغذ تمام موارد برای قهرمانی تیم ملی آماده است چرا که هر ۸ ملی پوش تکواندو کشورمان سابقه حضور در مسابقات جهانی، گرندپری و آسیا را دارند و توانستند در این رقابت ها مدال های مختلف کسب کنند.

وی ادامه داد: تیم ملی جوان و با تجربه است اما اسم مسابقات بر عملکرد تکواندوکاران تاثیرگذار است و در لحظه باید تصمیم درست را گرفت.

مقانلو افزود: در بیست و دو دوره گذشته تیم ملی ایران توانست دو بار قهرمان جهان شود و در دوره قبل از هشت مدال طلا، ملی پوشان ما سه مدال را کسب کردند و پنج مدال دیگر بین کشورها تقسیم شد که این موضوع نشان می دهد موفقیت های انفرادی هم در عملکرد کلی تیم موثر است.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو تصریح کرد: ملی پوشان آمادگی تکرار عنوان قهرمانی را دارند و اگر انسجام و همدلی خود را حفظ کنند می توانند بار دیگر بر سکوی نخست جهان قرار گیرند.

مقانلو: تیم ملی شانس قهرمانی در مسابقات جهانی تکواندو دارد

وی درباره عملکرد مهدی بی باک عنوان کرد: هر سرمربی حق دارد که خودش بازیکنان تیمش را انتخاب کند اما زمانی که سرمربی تیم ملی بودم ملی پوشان را براساس شایسته سالاری و طی مسابقه در حضور رسانه انتخاب می کردم.

مقانلو افزود: روند کارم تا حضور در المپیک خوب بود ولی با حاشیه سازی که توسط برخی از افراد صورت گرفت و انسجام تیم بهم خورد ناکامی ها آغاز شد.امیدوارم بی باک هم از زمان مربیگری های خود تجربیاتی را کسب کرده باشد تا امروز در مسابقات جهانی بتواند عنوان قهرمانی را برای تیم ملی رقم بزند.

وی درباره حضورش در دوره آموزشی هند گفت: در ایالت گوجارات با حضور ۱۳۰ مربی و ورزشکار دوره آموزشی را برگزار کردیم که پیش از این مربیانی از کره جنوبی مدرسان این کلاس ها بودند.

مقانلو: تیم ملی شانس قهرمانی در مسابقات جهانی تکواندو را دارد

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: کشور هند نیز به دنبال توسعه تکواندو است و اگر بر روی پتانسیل های خود تمرکز و برنامه ریزی کند در سالهای بعدی می تواند از مدعیان این رشته باشد.تیم ملی تکواندو ایران توانست با تمرکز بر روی پتانسیل های خود و برنامه ریزی های مناسب در این رشته ورزشی موفق عمل کند و در دو دوره مسابقات جهانی با کسب عنوان قهرمانی، خود را به عنوان یکی از مدعیان تکواندو در جهان مطرح سازد.
وی تصریح کرد: اگر کشور هند نیز تمرکز خود را بر روی این رشته افزایش دهد و از حاشیه ها دوری کند می تواند جزو تیم های مطرح تکواندو در آسیا باشد و جزو حریفان جدی ایران و کره جنوبی شود.

مقانلو در پایان خاطر نشان کرد: برای تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم با تکرار عنوان قهرمانی ناکامی های اخیر تکواندو ایران به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار