مرادی: کسب مدال آسیایی در رقابت با دوندگان آفریقایی دشوار است/ تنها در 800 متر شانس مدال آوری دارم

دونده نیمه استقامت کشورمان گفت: کشورهای عربی با دوندگان آفریقایی تبار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کنند و همین امر کارم را برای مدال آوری در این رقابت ها دشوار می کند.

امیر مرادی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در مورد شرایط فعلی اش اظهار داشت:خوشبختانه در حال حاضر شرایطم خوب است. از سال گذشته تاکنون در اردو هستم و تمرینات را با جدیت انجام می‌دهم و مربیان از شرایطم راضی هستند.

وی افزود: از اواخر سال گذشته تا مسابقات آغاز فصل، تمرینات خوبی انجام دادم اما آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ، یک ماه روند تمریناتم را وقفه انداخت. پس از رفع آسیب دیدگی دوران آماده سازی ام را در اصفهان ادامه دادم و در مسابقه انتخابی تیم ملی، رکورد مدنظر فدراسیون برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا را کسب کردم.

وی افزود: فدراسیون باید بهای بیشتری به ورزشکاران بدهد و از لحاظ مالی آن ها را حمایت کند. اگر تیم ملی را زیر نظر مربیان داخلی به کمپ‌های خارجی اعزام کنند قطعا تیم ملی دو و میدانی پیشرفت چشم گیری می کند. متاسفانه برخی از کشورهایی که در دو و میدانی حرفی برای گفتن نداشتند، در سال های اخیر با اعزام کردن ورزشکاران خود به کمپ های معتبر اروپایی و آمریکایی و استخدام دوندگان آفریقایی توانسته اند به نتایج خوبی در رقابت های برون مرزی دست یابند و همین امر موجب شده تا کار دوندگان ما برای رقابت با‌ آن ها سخت تر از گذشته شود.

عضو تیم ملی دو و میدانی کشورمان در ادامه گفت: در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات خوبی در دو و میدانی بوده‌ایم. در حال حاضر مربیان خوبی در این رشته حضور دارند و جای امیدواری وجود دارد. جوانان خوبی در دو و میدانی کشور پرورش یافته‌اند که نشان دهنده ‌ی برنامه‌ریزی‌های خوب مربیان استعداد یاب است. تنها ایراد من به مسئولان فدراسیون این است که ای کاش به جای استخدام مربیان خارجی برای یک بار هم که شده به مربیان وطنی اعتماد می کردند. درصورتی که حمایت های برادرم، سجاد مرادی نبود به هیچ وجه نمی توانستم در چنین سطحی قرار بگیرم.

مرادی درباره اینکه در رقابت های قهرمانی آسیا چه نتایجی به دست می آورد، تصریح کرد: قرار است در هندوستان در مواد 800 و 1500 متر شرکت کنم. با توجه به حضور دوندگان آفریقایی تبار در 1500 متر، شانسی برای کسب مدال ندارم. البته در ماده 800 متر که تخصص من است، شانس خوبی دارم و می توانم به موفقیت در این ماده امیدوارم بمانم.

دونده مواد نیمه استقامت تیم ملی دو و میدانی کشورمان درمورد شانس های مدال آوری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: علی خدیور، حسین کیهانی، احسان حدادی و محمد صمیمی شانس های مدال آوری دو و میدانی کشورمان در هندوستان هستند. البته امیدوارم تمام دوندگان و پرتابگران ایرانی بتوانند عملکرد خوبی در این رقابت ها داشته باشند و بتوانند مدال های زیادی را نصیب دو و میدانی کشورمان کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار