مسابقات قهرمانی جهان؛

پیروزی بلندقامتان جوان ایران برابر ایتالیا در نخستین گام

تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های جهانی توانست ایتالیا را شکست دهد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان از ساعت 20 به وقت تهران در سالن بودوار آرنای شهر چسکه بوجویتسه برابر ایتالیا قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 19 و 25 بر 21 حریف خود را شکست دهد.

برای شروع این مسابقه بهروز عطایی از ترکیب جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، علی اصغر مجرد، طیب عینی، رسول آقچه لی و اسماعیل طالبی استفاده کرد.

** ست اول

بازی دو تیم بسیار پایاپایی شروع شد و هر دو تیم یک بار از حریف خود پیش افتادند، اما در نهایت در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران بود که تیم های به وقت استراحت فنی اول رفتند. پس از وقت استراحت فنی اول ایتالیایی ها بر توپ و میدان مسلط شدند و توانستند اختلاف 2 امتیازی با ایران ایجاد کنند، اما ملی پوشان ایران با دفاع های خیلی خوب خود نتیجه بازی با به 16 بر 14 به سود ایران تغییر دادند تا هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

در امتیار 22 بر 20 به سود ایران توتیره، سرمربی لاجوردی پوشان پس از اینکه از دو تعویضه خود جواب مثبت گرفت، درخواست وقت استراحت فنی کرد. در ادامه هم سرمربی ایتالیا در امتیاز 24 بر 22 به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در جریان بازی ایجاد کند. ست نخست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

** ست دوم

برای شروع ست دوم هم تغییری در ترکیب ایران ایجاد نشد. در این ست هم هر دو تیم برای تک تک توپ ها جنگیدند و پا پس نکشیدند؛ این بار هم در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ایران ادامه پیدا کرد؛ جوانان ایران عملکرد خوبی در دفاع روی تور داشتند که این موضوع حاصل شناخت کافی آنها از حریف بود. در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

در امتیاز 19 بر 15 به سود ایران که حاصل سرویس خوب امیرحسین اسفندیار و دفاع خوب بازیکنان ایران بازهم توتیره درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه و در امتیاز 21 بر 16 هم سرمربی ایتالیایی ها درخواست وقت استراحت کرد. ست دوم هم جوانان خوش درخشیدند و توانستند ایتالیای قدرتمند را با نتیجه 25 بر 19 از پیش رو بردارند.

** ست سوم

در ست سوم هم بهروز عطایی تغییر در ترکیب برنده تیم خود ایجاد نکرد. در این ست هم شرایط برابر بود، اما این بار ایتالیایی ها توانستند زودتر به امتیاز 8 برسند تا در امتیاز 8 بر 7 به سود لاجوردی پوشان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. بعد از وقت استراحت فنی اول شرایط بازی تغییر کرد. تیم ایران توانست بر بازی مسلط شود تا در امتیاز 13 بر 11 به سود جوانان ایران سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کند.

تیم ها در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند. برتری شاگردان بهروز عطایی بر حریف رفته رفته بیشتر شد تا در امتیاز 21 بر 17 به سود ایران توتیره یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند تا شاید تیمش به جریان بازی بازگردد. زمانی که نتیجه بازی 21 بر 19 شد و ایتالیایی ها اختلاف را کم کردند بهروز عطایی برای نخستین بار در طول این مسابقه درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا نخستین پیروزی ایران در این دوره از مسابقات ثبت شود.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود. تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است و فردا در دومین مسابقه خود از ساعت 15 به وقت ایران برابر اوکراین قرار خواهد گرفت.

در دیگر بازی این گروه پیش از بازی ایران تیم ملی جوانان آرژانتین توانست با نتیجه 3 بر صفر اوکراین را مغلوب کند.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی.

اکبر محمدی (سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی) مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (پزشک) و محمود محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار