حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت فرهنگ به جای حاشیه‌سازی به مسائل اولویت‌دار بپردازد

عضو شورای مرکزی جمنا گفت:مسائل اولویت‌دار فرهنگی توجه جدی به صندوق حمایت از هنرمندان و بیمه آنها است.

وزارت فرهنگ به جای حاشیه‌سازی به مسائل اولویت‌دار بپردازدسیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تلاش‌های خاص برای رفع توقیف چند فیلم سینمایی گفت: برخی از این فیلم‌ها که در دوره وزارت بنده هم بحث آنها مطرح بود، می‌توانست با حذف برخی صحنه‌ها در همان زمان هم اکران شود ولی با اصراری که دست اندرکاران فیلم داشتند این مسئله به تأخیر افتاد.

عضو شورای مرکزی جمنا با بیان اینکه برخی از این فیلم ها حاوی صحنه‌هایی از سیاه‌نمایی، یأس و تلخی جامعه را به همراه داشت، عنوان کرد:‌ این مسئله حادی نیست که بخواهد مسئله اول فرهنگ و هنر کشور شود چون در همان زمان هم با همکاری عوامل فیلم می‌توانست برطرف شود.

عضو جبهه یکتا با تأکید بر اینکه مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ در زمین مانده و اقدام جدی در مورد آنها صورت نگرفته، اظهار داشت: بر همین مبنا در سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند که ما در اقدامات آفندی و پدافندی فرهنگی ضعیف هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال مشکلات عرصه فرهنگ را تعبیر به اختلال و تعطیلی کردند، اظهار داشت:‌ به این معناست که باید یک اقدامات ایجابی انجام شود و حمایت‌هایی از هنرمندان صورت بگیرد تا آنها آثار خوبی را تولید کنند که متأسفانه در این زمینه کار جدی صورت نمی‌گیرد.

حسینی با اظهار تأسف از اینکه وزارت فرهنگ، وزارت علوم و دستگاه‌هایی که بخش‌های فرهنگی و هنری دارند فقط از برخی افراد و هنرمندان خاص حمایت می‌کنند و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند، اظهار داشت: این دسته از هنرمندان کسانی هستند که با مبانی فکری دینی و انقلابی فاصله دارند و لذا رهبری بحث آتش به اختیار را به جوانان دانشجو اعلام کردند که به امید برنامه ریزی و حمایت دستگاه‌ها نباشند و هر مقدار که در توانشان است، اقدام کنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه در برخی موارد دانشجویان دلسوز باید تذکراتی دهند تا مسئولین کار را به خوبی دهند، خاطرنشان کرد: در نهایت مردم هستند که می‌توانند وارد عمل شوند و رسانه‌ها هم باید تلاش خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: اینکه مسائل فرعی تبدیل به اصلی شوند متأسفانه در این دولت در حال تبدیل به یک رویه است و چون دولت کارنامه درخشانی برای ارائه ندارد هر از چندگاهی یک حاشیه‌ای را مطرح می‌کند تا با مشهور کردن اذهان عمومی به آن از پاسخگویی به وظایف خود معاف شود.

حسینی با بیان اینکه در زمینه کارهای عمرانی و ساخت و ساز کارهایی بوده که حدود 90 درصد آن انجام شده بود، اظهار داشت:‌ با روی کار آمدن دولت یازدهم از تکمیل این پروژه‌ها خودداری کردند و کار به اتمام نرسید.

وی مسائل اولویت‌دار فرهنگی را توجه جدی به صندوق حمایت از هنرمندان و بیمه آنها برشمرد و تأکید کرد: در این زمینه متأسفانه توجه چندانی نشده و فعالیت چشم‌گیری دیده نمی‌شود.

 

مسائل اولویت دار حوزه فرهنگ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار