سلطانی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نقش بورس کالای ایران درتنظیم بازار محصولات کشاورزی

مدیر عامل بورس کالا گفت: قیمت تضمینی محصولات کشاورزی، جایگزین خرید تضمینی شده که این امر، بار مالی دولت را برای حمایت از اشتغال کشاورزان، تا یک سوم کاهش داده است.

سه شنبه کار شود/افزایش بهره وری منجر به بورس کالا شده استحامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل رشد حجم معاملات کشاورزی در بورس کالا اظهار داشت: اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اتکا به ظرفیت‌های بورس کالای کشور، قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را جایگزین خرید تضمینی کرده است که این امر، بار مالی دولت را برای حمایت از اشتغال کشاورزان، تا یک سوم کاهش داده است.

سلطانی نژاد در ادامه در رابطه با اهداف حوزه کشاورزی بورس کالای ایران گفت: هدف گذاری بورس کالای ایران این است که ظرف سه سال آینده طوری برنامه ریزی کند که محصولات کشاورزی حدود یک سوم از معاملات بورس کالای ایران را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه قیمت تضمینی محصولات جو، ذرت، برنج و گندم ازسوی دولت در چهار استان کشور از طریق عرضه در بورس کالا در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این طرح  در ۴ استان اردبیل ، زنجان، مرکزی و خراسان شمالی به عنوان استان‌های مطرح در تولید گندم اجرایی می شود و کشاورزان محصولات خود را از طریق شرکت بازرگانی دولتی که خود مباشر طرح است به فروش می رسانند.

مدیر عامل بورس کالا با اشاره به استفاده از  طرح قیمت تضمینی در بورس کالا گفت:  با حمایت‌هایی که ازسوی قانونگذار و مجلس صورت می‌گیرد، قرار است اتفاقات خوبی در بورس کالا صورت پذیرد.


به گفته وی ضروری است که مشوق‌ها و امتیازاتی از سوی دولت برای حضور فعالان بازار بخش کشاورزی در بورس کالا در نظر گرفته شود که به موجب آن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای انجام معاملات خود در بورس کالا ترغیب شوند.


انتهای پیام/


 رشد حجم معاملات کشاورزی در بورس کالا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار