نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل:

شورای امنیت سازمان ملل در برخورد با پاکستان صادق نیست

نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد می‎گوید که شورای امنیت سازمان ملل متحد در برخورد با پاکستان از بهر پشتیبانی این کشور از هراس‌افگنی در منطقه، صادق نیست.

صیقل: شورای امنیت سازمان ملل در برخورد با پاکستان صادق نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صیقل، نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، می‎گوید که شورای امنیت سازمان ملل متحد در برخورد با پاکستان از بهر پشتیبانی این کشور از هراس‌افگنی در منطقه، صادق نیست.

این دیپلمات افغانستان  گفت که برخی از اعضای این سازمان در شورای امنیت حتی با گرفتن نام پاکستان هم موافق نیستند.

آقای صیقل  افزود: «حمله‌‏های هراس افگنانه در استره محکمه، قول اردوی شاهین، شفاخانۀ چهارصد بستر و چندین جای، به خوبی نشان می‌دهد که این کار در آن سوی خط دیورند انجام می‌گیرد.»

محمود صیقل هم‏چنان شماری از اعضای برجستۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد را در مواجهه با کشورهای پشتیبان گروه‎های هراس افگن، به بر خورد دوگانه متهم می سازد.

او اظهار داشت: «وقتی نامی از پاکستان می گیریم، می بینیم که موافق نیستند، و استند کسانی در آن جا بر خورد موسومی می‎کنند و حتا از گروه های هراس افگن به مقاصد شخصی شان کار می گیرند.»

هرچند شماری از مقام‏های امریکایی از احتمال گسترش حمله‎های هواپیماهای بی سرنشین امریکا بر پاکستان و نیز محدود شدن کمک‎های واشنگتن به اسلام آباد هشدار داده اند، اما وزارت خارجه پاکستان روابط دراز مدت کشورش را با امریکا به سود کشورهای منطقه می داند.

نفیس زکریا، سخن‏گوی وزارت خارجه پاکستان در این باره اظهار داشت: «می خواهم اشاره کنیم که پاکستان به روابطش با ایالات متحده- که روابط دراز مدت و چند جانبه است- اهمیت می‎دهد. باور ما این است که ادامۀ روابط میان دو کشور برای ترویج صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن بسیار مهم است.»

در همین حال، مشرف زاهدی یکی از نویسنده‎گان پاکستانی می گوید که روابط مردم پاکستان با افغانستان ناگسستنی است و آنان می‎توانند حکومت‎های شان را در عادی سازی روابط اسلام آباد-کابل کمک کنند.

آقای زاهدی تأکید می ورزد که حکومت پاکستان نیز باید سیاست‎هایش را در برابر افغانستان تغییر دهد و حکومت افغانستان باید بداند که با دوست شدن با دشمن پاکستان و انکار از دوستی با با پاکستان، هرگز صلح در افغانستان نخواهد آمد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار