عزیزاللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سالانه چه میزان ارز به واردات کره اختصاص می یابد؟/ خودکفایی در تولید کره زمان‌بر است

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:برنامه های اصلاح نژاد دام زمان بر است، از این رو خودکفایی در عرصه تولید کره نیازمند وقت بیشتری است.

سالانه چه میزان ارز به واردات کره اختصاص می یابد؟/ خودکفایی در تولید کره زمان بر استعلیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت واردات کره اظهار داشت: با توجه به آنکه چربی شیر کشور حدود ۱۰۰ هزارتن است از این رو خامه تولیدی در صنایع بیسکویت سازی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امکان تولید کره در کشور فراهم نیست، افزود: براین اساس سالانه ۴۵ تا ۵۰ هزارتن کره مورد نیاز از کشورهای مختلف به ویژه نیوزیلند وارد کشور می شود.

عزیزاللهی با بیان اینکه سرمایه گذاری های مناسبی برای تولید کره در کشور صورت گرفته است گفت: با توجه به چربی 2.3 درصدی شیر تولید داخل و گران بودن تامین چربی امکان رقابت نرخ کره داخلی با خارجی وجود ندارد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به برنامه های اصلاح نژاد دام بیان کرد: برنامه های اصلاح نژاد دام زمان بر است از این رو خودکفایی در عرصه تولید کره نیازمند وقت بیشتری است.

وی در پاسخ به این سوال که سالانه چه میزان ارز به واردات کره اختصاص می یابد، تصریح کرد: اگر برای هر تن کره نرخ ۴ هزار دلار در نظر بگیریم از این رو سالانه ۲۰۰ میلیون دلار به واردات این امر اختصاص می یابد که با سرمایه گذاری در بلند مدت می توان به خوداتکایی رسید.

انتهای پیام/

امکان رقابت نرخ کره داخلی با خارجی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۶
خیلی ارز خارج میشه بگردید از یه جا که کره مفتی میدن بیارید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۹ ۰۵ تير ۱۳۹۶
کره های نیوزلندی بده//البته برا مردم عادی //نه برا عالیمقامان
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۳ ۰۵ تير ۱۳۹۶
اگه این خودرو سازی را هم درش را گل میگرفتید//ماشین بنز و ب ام و را می اوردید خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۶
هرچی که میدونید زمان بره /یا هزینه بره/بندازید بیرون کره لامصب استرالیا و نیوزلند را بیار//ثوابش هم بیشتره
آخرین اخبار