صادقیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

افزایش نرخ اشتغال با توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش خصوصی شاید در نگاه اول و پس از انجام واگذاری‌ها اقدام به تعدیل نیرو کند، اما به مرور زمان و توسعه فعالیت‌های خود، زمینه را برای اشتغالزایی فراهم می‌کند.

احمد صادقیان عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نحوه صحیح واگذاری سهام به بخش خصوصی، شفافیت اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، گفت: این امر به مرور زمان سبب می‌شود تا از میزان نگرانی‌ها کاسته شده و فضا برای حضور فعال این بخش پربازده کشور مهیا شود.

وی ادامه داد: در این میان تغییر مالکیت نیز نباید نادیده گرفته شود چرا که در حال حاضر با وجود واگذاری سهام بسیاری از شرکت‌ها، هنوز شاهد مدیریت دولتی آنها هستیم بنابراین می‌بایستی از طریق تغییر شیوه، وضع موجود را اصلاح شود.

صادقیان با بیان اینکه جذب نیروی فروان انسانی توسط شرکت‌های دولتی یکی از دلایل عملکرد نامناسب آنها تلقی می‌شود، افزود: شرکت‌های دولتی در بازه زمانی خاصی اقدام به جذب نیروی کار کرده بودند که این مسئله خود دلیلی بر عدم کارآیی آنان بوده است.

به گفته وی مسئولان ذی‌ربط باید توجه داشته باشند که شاید در نگاه اول بخش خصوصی اقدام به تعدیل نیرو کند، اما به مرور زمان و افزایش فعالیت بنگاه ها، در بلند مدت آثار مثبتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورد.

وی در پایان بیان کرد: این بخش پس از تعدیل نیرو شرایط را برای رونق بنگاه‌ها آماده می‌کند سپس از طریق توسعه آنها، اشتغال را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در بازار مهیا می‌کند.

انتهای پیام/

تاثیر خصوصی سازی بر افزایش نرخ اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار