آذرکیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اجرای طرح «ارزشیابی‌ شایستگی محور» برای هنرجویان در سال تحصیلی جدید

مدیرکل‌ دفتر آموزش کاردانش‌ وزارت آموزش و پرورش از ارزشیابی‌ شایستگی محور برای هنرآموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

اجرای طرح «ارزشیابی‌ شایستگی محور» هنرآموزان‌ از سال تحصیلی جدیدسید مصطفی آذر کیش‌ مدیرکل‌ دفتر آموزش کاردانش‌ وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییر روند ارزشیابی‌ هنر آموزان‌ برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: امسال برای نخستین بار ارزشیابی‌ شایستگی‌ محور برای هنرآموزان‌ هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش که مبتنی بر اسناد بالادستی است در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این نوع ارزشیابی‌ هنرآموزان‌ به صورت چند پودمان‌ آزمون می‌دهند و معدل آنها در پایان سال میانگین‌ این پودمان‌ها است.

مدیرکل‌ دفتر آموزش کاردانش‌ وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هر درس به پنج پودمان‌ تقسیم‌ شده و در پایان هر کدام از این پودمان‌ها از دانش‌آموزان آزمون گرفته می‌شود و چنانچه‌ هنرآموزی‌ در هر کدام از این پودمان‌ها نمره قبولی کسب نکند مجدد باید‌ قسمت مورد نظر را امتحان بدهد.

 آذرکیش‌ با اشاره به اینکه این نوع ارزشیابی‌ برای دوره فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کاردانش‌ امسال اجرایی می‌شود،گفت: در شاخه کاردانش‌ شایستگی‌های غیر فنی‌ هنرآموزان‌‌ از طریق پودمان‌ها  ارزیابی‌ می‌شود.

 وی بیان کرد: با توجه به پیاده سازی این نظام آزمون تجمیعی‌ در 2 نوبت حذف شده و پنج نوبت ارزیابی‌ پودمان‌ها جایگزین‌ آن خواهد شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار