دادمهر مطرح کرد؛

با معیارهای بسته بندی مطلوب فاصله داریم

رئیس اداره فرآورده های غذایی با منشا دامی و دریایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با معیارهای بسته بندی مطلوب فاصله داریم،گفت: Repack فراورده های لبنی مشروط است.

با معیارهای بسته بندی مطلوب فاصله داریمبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر دادمهر رئیس اداره فرآورده های غذایی با منشا دامی و دریایی سازمان غذا و دارو در خصوص بسته بندی دوباره یا Repack برخی فراورده های لبنی مثل پنیر گفت: این امکان در صورتی مورد تایید است که از بهداشتی، ایمن و سلامت بودن پروسه آن اطمینان حاصل شود.

دادمهر ادامه داد: هرچند در صنعت بسته بندی کشور تغییرات مثبتی ایجاد  شده اما هنوز هم با معیارهای مطلوب فاصله دارد به همین جهت ما از هر اقدامی که به ارتقای این بخش مهم کمک کند استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر فرآورده ای لبنی مانند پنیر به عنوان ماده ای اولیه از شرکتی خریداری شود و سپس در خط تولیدی دیگر به قطعات کوچکتر با بسته بندی های مختلف تبدیل شود، تصریح کرد: اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی در صورتی این اقدام را می پذیرد که الزامات فرآیند های حرارتی و میکروب زدایی انجام شده باشد.

رئیس اداره فرآورده های غذایی با منشا دامی و دریایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه پنیر آماده و به اصطلاح رسیده تحت شرایطی خاص می تواند Repack شود، گفت: در این راستا صاحبان کارخانه پیش از آماده کردن خط تولید آن، فرآیند را مشخص کنند و ما نیز پس از بررسی ریسک و عوامل خطر آن روش و بررسی اینکه باکتری ها هیچ گونه خطر آلودگی برای فرآورده ایجاد نمی کنند موضوع را در کمیته بررسی کرده و در صورت موافقت اعضا مجوز لازم را صادر می کنیم.

دادمهر در پایان مطرح کرد: دیدگاه کلان ما تسهیل در کار صنعت و استقبال از فرآیند های خلاقانه و جدید است، حسن مشورت و در میان گذاشتن فرآیندها پیش از آغاز به کار این است که اهالی صنعت نظرات اصلاحی ما را هم می شنوند و دیگر ناچار به هزینه کرد مبالغی دیگر برای اصلاح خطوط نمی شوند.

انتهای پیام/

Repack فرآورده های لبنی مشروط است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار