تسهیلات رونق تولید، گامی مهم در رفع مشکلات واحدهای تولیدی

رئیس اتاق اردبیل و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: با اجرای مجدد طرح تسهیلات رونق تولید پیش بینی می شود مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین پیرمؤذن رئیس اتاق اردبیل و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به شروع دوباره ثبت نام طرح تسهیلات رونق تولید در سامانۀ بهین‌یاب افزود: طرح رونق تولید گامی بزرگ در رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور بوده است که سال گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی اردبیل نیز برای دریافت سرمایه در گردش ثبت نام کردند و مشکلات بسیاری از آن‌ها برطرف شد.

وی یکی از اهداف مهم طرح رونق تولید را تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط عنوان کرد و ادامه داد: طرح رونق تولید با همکاری بانک مرکزی طراحی شده و بانک های معرفی شده از سوی بانک مرکزی باید در جهت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی  فعال عمل کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران، چک برگشتی، بدهی معوق، و مشکلات بیمه، بدهی به سازمان امور مالیاتی را از جمله  موانع واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برشمرد و ادامه داد: در طرح رونق تولید، اینگونه موانع و مشکلات نمی تواند مانع دریافت تسهیلات شود.

پیرمؤذن افزود: واحدهای تولیدی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و یا واحدهایی که درصدد نوسازی و بازسازی صنایع یا ماشین آلات خود هستند می توانند با ثبت نام در سامانۀ بهین یاب نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

وی گفت: نوسازی صنایع و ماشین آلات از اهداف طرح رونق تولید است چرا که قدیمی و مستهلک بودن تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولیدی، باعث ایجاد مشکلاتی در بحث مصرف انرژی، تولید محصول کیفی، رعایت مسائل زیست محیطی شده است.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.