مشهد؛

مشارکت مردم موثر‌ترین راه مبارزه با مواد مخدر

ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال بهره گیری از ظرفیت‌های بین دستگاه هاست و مبارزه با مواد مخدر تنها با کمک مشارکت مردم ممکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشست خبری گفت::از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی این است که بتواند بین دستگاه‌های مختلف هماهنگی ایجاد کند تا بتواند گرایش به مصرف مواد مخدر کم کند.

وی گفت:: همان طور که می‌دانید بعضی از مواد مخدر طبیعی مصارف دارویی دارند، اما امروزه ما شاهد این هستیم که مواد مخدر صنعتی خسارت‌های زیان باری را برای جامعه ایجاد کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ستاد مواد مخدر سعی میشود تا روی مسائل فرهنگی بیشتر کار شود تا جوانان ما قدرت نه گقتن را داشته باشند.

رشیدیان افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر به دنبال بهره گیری از ظرفیت‌های بین دستگاه هاست و مبارزه با مواد مخدر تنها با کمک مشارکت مردم ممکن است.

وی گفت:: همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با سازمان‌های مردم نهاد، موثر‌ترین راه مبارزه با مواد مخدر است. برنامه ما برای سال اینده مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید روی مسائل بعد از پاک شدن معتادان هم توجه داشت؛ یکی از این مسائل، مسائل مربوط به مسائل روانشناسی و جامعه پذیر شدن فرد است.

رشیدیان در خصوص کار افرینی برای معتادان پاک شده گفت: بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، فنی حرفه‌ای و اصناف قرارداد‌هایی جهت تامین شغل معتادان بهبود یافته امضا شده است. این امر ابتدا از مراکز ماده ۱، ۶ آغاز شده است؛ و در سال گذشته هم شاهد اجرا شدن این طرح در مراکز ماده ۱، ۵ بودیم.

وی افزود: با کمک سازمان‌های مردم نهاد تسهیلات و وام‌هایی برای کار آفرینانی که ظرفیت پذیرش معتادان را دارند در نظر گرفته شده است که این تسهیلات وام‌هایی بین ۱، ۰ تا ۲، ۰ ملیون تومان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای مبارزه با شبکه‌های موثر مواد مخدر، همه سازمان‌ها درتلاش اند تا منافع مالی قاچاقچیان را قطع کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت:: کم شدن تعداد پرونده‌های مربوط به مواد مخدر به مراجع قضایی نشان دهنده‌ی سمت و سوی درست ستاد مبارزه با موا مخدر بوده است.

رشیدیان افزود:تعداد ۱، ۳، ۰هزار تا ۱، ۵، ۰ هزار نفر در استان معتاد داریم در سال ۹، ۵ میزان ۲، ۹/۷، ۳، ۳ کیلو گرم مواد مخدر کشف و در سه ماهه اخیر سال هم حدود ۷ تن مواد مخدر کشف شد که نشان دهنده عزم جدی همکاران ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: در سال ۹، ۵، ۱، ۱ هزارو ۲، ۷، ۸ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و در سه ماه اخیر هم ۳ هزار و ۴، ۵، ۰ قاچاقچی بازداشت شدند.

استاندار خراسان رضوی گفت:: ۷ هزار و ۲، ۵، ۵ معتاد دستگیر شده اند که با دستگیری معتادان شاهد کاهش ۳، ۰ درصدی امار سرقت در استان هستیم. هم چنین در سال گذشته ۵، ۰ باند مواد مخدر در استان منحدم شد. هم چنین در سه ماه اخیر هم ۶ باند مواد مخدر در استان منحدم گردید.

رشیدیان به سرمایه گذاری روی انسداد مرز‌ها اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری روی انسداد مرز‌ها و تجهیز کردن مرز‌ها به امکانات فنی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان از اولویت‌های ماست.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی در جهت مبارزه با مواد مخدر با کشور افغانستان به امضا رسیده است.

استاندار خراسان رضوی گفت:: مراسم امحای ۱، ۷ تن مواد مخدر، برگزاری نمایشگاه‌های ثابت و سیار، و انتخاب سفیران پیشگیری از مصرف مواد مخدر از برنامه‌های ماست.

انتهای پیام // ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.