رئیس‌جمهور پیشین آمریکا لغو اوباماکِر را «انتقال گسترده ثروت» از فقرا به ثروتمندان دانست

اوباما با انتقاد از برنامه موسوم به ترامپ کِر که جمهوریخواهان می‌خواهند جایگزین قانون خدمات درمانی اوباماکِر کنند، آن را «انتقال گسترده ثروت» از فقرا به طبقه متوسط و ثروتمندان توصیف کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا لغو اوباماکِر را «انتقال گسترده ثروت» از فقرا به ثروتمندان دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در صفحه شخصی خود در فیسبوک درباره برنامه جایگزین اوباماکر که قرار است در سنا به رای گذاشته شود، ابراز نگرانی کرد و گفت این طرح به نفع ثروتمندان، و شرکت های داروسازی و بیمه خواهد بود.

وی افزود: «خدمات درمانی یا هر بیمه دیگری، باید چیزی بیش از تلاش برای از بین بردن کارهایی باشد که دموکرات ها انجام داده اند.»

اوباما تصریح کرد، هر چند که لغو اوباماکر و ارائه طرح دیگری به جای آن به مسئله اصلی جمهوریخواهان تبدیل شده است، «ولی ما به این دلیل برای تصویب آن لایحه مبارزه کردیم که می دانستیم جان افراد را نجات می دهد و از مشکلات مالی جلوگیری می کند و در نهایت این کشوری را که عاشقش هستیم در مسیر بهتر و سالم تری قرار می دهد.»

این طرح ماه مه در مجلس نمایندگان تصویب شد و میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا، ارائه پیش نویس آن را به سنا تا بیست و دوم ژوئن، از همه به جز چند تن از سناتورهای برگزیده جمهوریخواه، مخفی نگه داشت.

در پی اعلام این پیش نویس، چهار تن از سناتورهای جمهوریخواه مخالفت علنی خود را با آن اعلام کردند. راند پل که یکی از این چهار سناتور بود، گفت: «طرح فعلی اوباماکر را لغو نمی کند.» وی به همراه رون جانسون، سناتور ایالت ویسکانسین، تد کروز، سناتور تگزاس و مایک لی، سناتور یوتا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که حاضر نیستند به این طرح رای دهند.

با توجه به اینکه هیچ یک از دموکرات ها قصد حمایت از لغو اوباکر و تصویب برنامه جایگزین را ندارند، مک کانل و حزب جمهوریخواه در مسیر تصویب این طرح فقط ممکن است حمایت دو عضو خود را از دست بدهد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار