اردبیل؛

توقف فعالیت مراکز غیرمجاز ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی در استان اردبیل

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: براساس توافقات انجام شده فعالیت مراکز غیرمجاز ارائه دهنده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ محمد مسرور در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و پلیس پیشگیری ناجا در استان اردبیل اظهار داشت: ما متعهد به نیازسنجی آموزشی در مرحله نخست هستیم.

وی افزود: معرفی کارآموزان نگهبانی آموزش دیده در قالب تفاهم‌نامه به موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با اولویت به‌کارگیری، معرفی و یا تایید افراد واجد شرایط  برای تربیت مربیان دوره‌های آموزشی حوزه حفاظتی، مراقبتی و امنیتی، معرفی افراد متخصص به فنی و حرفه‌ای برای عضویت در کارگروه‌های تخصصی تدوین استاندارد آموزشی و صدور مجوز آموزشگاه آزاد از سوی فنی و حرفه‌ای صرفا با معرفی خدمات حفاظتی و مراقبتی از تعهدات ما در این تفاهم‌نامه است.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: چنانچه موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی دارای مجوز آموزشگاه آزاد تقاضای برگزاری دوره‌های آموزشی در سایر رشته‌های آموزشی را داشته باشند می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم سایر دوره‌ها را برگزار کنند.

مسرور تصریح کرد: کمک به توقف فعالیت مراکز غیرمجاز ارائه دهنده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از مراجع ذی‌صلاح بر اساس اعلام طرفین تفاهم‌نامه یا گزارشات واصله و معرفی مراکز به پاوا ناجا از دیگر تعهدات پلیس پیشگیری ناجا در این تفاهمنامه است.

وی با اشاره به اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای توانمندی و مهارت‌افزایی منابع انسانی متقاضی شغل یا شاغل در حوزه حفاظتی، مراقبتی و امنیتی از طریق ارائه خدمات آموزشی براساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و منسجم ملی و بین‌المللی و با تاکید بر آموزش‌های عملی امضا شده که اجرای آن پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز ارتقاء مهارت‌ها و توانمندسازی منابع انسانی موسسات تحت پوشش پلیس پیشگیری ناجا، بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط فعالان حوزه نظم و امنیتف همکاری برای ساماندهی همایش‌های مختلف بدون مجوز حوزه فنی و حرفه‌ای و ارجاع به پاوا ناجا، بازدید ادارات اماکن نیروی انتظامی از اماکن آموزشگاه‌های آزاد،کمک به نیازسنجی و شناسایی مشاغل موجود، فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی در حوزه حفاظتی، مراقبتی و امنیتی با هدف توسعه کارآفرینی را از اهداف این تفاهمنامه عنوان کرد.

محمد پورقلی گفت: در این تفاهم‌نامه ما متعهد به برنامه‌ریزی و اجرای آموزش بر اساس استانداردهای کوتاه مدت و کاربردی هستیم و پوشش بیمه حوادث تمامی کارآموزان طرح آموزش سفارش محور در حین آموزش، فراهم کردن زمینه لازم برای اجرای آموزش‌های مورد نیاز، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه، همکاری در پیگیری اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی مشاوره و هدایت شغلی کارآموزان، تایید مربیان و توانمندسازی آنان از دیگر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در این تفاهم‌نامه است.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.