رئيس پليس فتای استان قزوين هشدار داد:

کلاهبرداري تحت عناوين مشاركت در امور خيريه

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قزوين به شهروندان هشدار داد: مراقب سايت‌هاي جعلي كه تحت عناوين مشاركت در امور خداپسندانه نظير كمك به خيريه، آزادي زندانيان مالي، كودكان بي‌سرپرست و همچنين دريافت وجوهات شرعي (كفاره ، زكات فطريه و ...) در فضاي مجازي‌، از مردم كلاهبرداري مي‌كنند باشند.

کلاهبرداري تحت عناوين مشاركت در امور خيريهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم فخرالدین توکلی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر مجرمین سایبری و افراد سودجو با سوء استفاده از احساسات مردم‌، اقدام به راه اندازی سایت‌های جعلی فیشینگ (phishing) و همچنین ارسال پیامک با مضامین مشارکت در امور خداپسندانه نظیر آزادسازی زندانیان، کمک به ایتام، دریافت زکات فطریه، کفاره و ... شهروندان را به مراجعه به سایت‌های جعلی خود و یا حضور پای دستگاه عابر بانک ترغیب می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا قزوین افزود‌: این کلاهبرداران همچنین با سوء استفاده از نام سازمان‌ها و موسسات خیریه سعی در جلب اعتماد مردم و ایجاد یک پوشش مناسب برای کلاهبرداری های خود دارند‌.

سرهنگ توکلی اد‌امه داد: کلیه افرادی که قصد دارند در امورات خداپسندانه مشارکت نمایند به تبلیغات و آگهی‌هایی که در فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود توجه ننموده و مستقیماً از طریق مراجعه حضوری به مراکز ذیربط و یا پایگاه‌های اینترنتی که از طریق مراجع رسمی و رسانه‌های عمومی (صدا و سیما‌، سایت‌های خبری معتبر و ...) معرفی می‌شوند اقدام نموده و از واریز نمودن وجه به شماره حساب‌هایی که به نام اشخاص افتتاح گردیده خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد‌: شهروندان در صورت مواجهه با سایت‌های مشکوک به فیشینگ ابتدا آدرس اینترنتی سایت مذکور را بررسی نموده که با آدرس اینترنتی اعلامی از مراجع رسمی مغایرت نداشته و درگاه‌های بانکی متصل به این پایگاه‌ها با استفاده از پروتکل https و گواهینامه ssl امن شده باشند در غیر این صورت از سایت مذکور استفاده نکرده و موارد را به پلیس فتا گزارش نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین راه ارتباط با پلیس فتا سات این پلیس خواند و گفت: پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری – ثبت گزارشات مردمی آماده دریافت گزارشات شهروندان است.

 

منبع: پلیس فتا

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار