اردبیل؛

نقش رسانه ها و فضای مجازی در فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

استاندار اردبیل گفت: نقش رسانه ها و فضای مجازی در فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا وارز استان اردبیل افزود: فضای مجازی وشبکه های پیام رسان موبایل محور بستری مناسب و سریع برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از مضرات و عواقب استفاده از کالاهای قاچاق بخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی است و باید توجه وحساسیت مردم در این زمینه بر انگیخته شود.

وی افزود: متاسفانه حساسیت آن چنانی در توجه به تاریخ مصرف کالا و مواد خوراکی توسط مصرف کنندگان در استان نیست و اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب در این زمینه توسط رسانه ها ضروری به نظر می رسد.

استاندار اردبیل افزود: البته در برخی موارد نیز ثبت تاریخ مصرف به زمان قبل از تولید بر روی کالا نیز مشاهده می شود که در فضای مجازی با بازتاب مناسب باعث برملا شدن چنین اقدامات غیر قانونی و  معرفی شرکت های خاطی می شود که تاثیر بسزائی در کاهش و کنترل چنین اقدامات شده است

خدابخش با اشاره به برخی نارضایتی اصناف و تجار در اجرای مقررات ممنوعیت ورود برخی کالا از گمرک بیله سوار ، تاکید کرد:  اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکسان سازی شود و اجرای قوانین در این زمینه در استان همزمان با سراسر کشور اجرائی شود.

وی اضافه کرد: اجرای برخی مقررات پیشگیرانه در استان اردبیل قبل از دیگر استان ها و گمرکات کشور باعث ایجاد نارضایتی و اعتراض تجار و بازاریان  می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به ثبت 6 هزار و 288 انبار و مراکز نگهداری کالا ، خواستار همکاری و مشارکت جدی دارندگان انبارهای کالا جهت ثبت در در سامانه ملی انبار شد.

خرید دستگاه بازرسی از کامیون ها وتریلر "ایکس ری " از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط اداره کل گمرکات استان و نصب آن به زودی در گمرک بیله سوار، کشف 20 کارگاه تولید مشروبات الکلی خانگی از جمله مواردی بودند  که در جلسه این کمیسیون عنوان شدند.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.