ویژه برنامه‌های عید سعید فطر رادیو اعلام شد

همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، شبكه‌های رادیویی با پخش ویژه برنامه‌های شاد تلاش می‌كنند تا اوقات خوشی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی؛ برنامه‌های شبكه‌های رادیویی كه به مناسبت عید سعید فطر برای مخاطبان این شبكه‌ها پخش می‌شود به شرح زیر معرفی شدند.

 

رادیو ایران


ویژه برنامه «قنوت شكر» از ساعت 8 تا 9 صبح به پوشش مراسم نماز عید سعید فطر اختصاص دارد و این مراسم را به صورت زنده پخش می‌كند. همچنین گزارشگران شبكه از رویدادها و حواشی این مراسم معنوی و شخصیت‌ها و مردم نمازگزار گزارش هایی را تهیه و پخش می‌كنند. این برنامه كاری از گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران است. «جشن سپاس» نیز دیگر برنامه این شبكه رادیویی به كوشش گروه ایران و جامعه رادیو ایران است كه در بخش صبح از ساعت 9 تا 11 به تهیه‌كنندگی شهاب نادری و عصر از ساعت 6 تا 8 به تهیه‌كنندگی قدوسیان، گویندگی نسیم رفیعی و منصور اسكندری با هدف پرداختن به پشت صحنه ویژه برنامه افطار «از تو به یك اشاره» به روی آنتن رفته و چون در ایام ماه مبارك رمضان محور موضوعی برنامه افطار اسماء‌الحسنی بوده در این برنامه به تأثیر اسماء‌الله در زندگی مردم می‌پردازیم.

 

رادیو اقتصاد


رادیو اقتصاد در ویژه برنامه «شوق وصال» در روز عید با جشن عید سعید فطر همراه شنوندگان خواهد شد. با حضور كارشناسان مذهبی در برنامه به موضوعاتی در خصوص بعد اقتصادی زكات فطره پرداخته خواهد شد. تاثیر زكات فطره در فقرزدایی و عدالت اقتصادی و اسلامی از دیگر مباحثی هستند كه در برنامه مطرح خواهند شد. ویژه برنامه «شوق وصال» كاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه‌كنندگی لیلا امید یگانه و گویندگی زهرا تقی ملا، عید سعید فطر ساعت 9 تا 11 از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

 

رادیو پیام


این شبكه رادیویی نیز همصدا با دیگر شبكه‌ها بنا بر مأموریت‌ها و اهداف تعریف شده اقدام به پخش متن‌ها و موسیقی‌های مرتبط با این مناسبت می‌نماید.

 

رادیو تهران


شبكه رادیویی تهران با استقرار در محل برگزاری نماز عید سعید فطر از مصلی امام خمینی (ره) به صورت زنده این مراسم را پوشش می‌دهد. در ویژه برنامه «جشن بندگی» ضمن پوشش این مراسم و گفت‌وگو با نمازگزاران، برای اطلاع‌رسانی از مسیرهای رفت و برگشت، با ستاد اقامه نماز و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی ارتباط مستقیم برقرار می‌شود. همچنین در بخشی از برنامه به احكام فطریه و میزان زكات فطریه پرداخته می‌شود. درك ماه مبارك رمضان و ذخیره معنوی و پاسداشت آن از دیگر مباحثی است كه در ویژه برنامه «جشن بندگی» به آن پرداخته می‌شود. برنامه «جشن بندگی» به تهیه‌كنندگی احمد برمر و اجرای رضا خضرایی در روز عید سعید فطر از ساعت 6 تا 10 تقدیم مخاطبان می‌شود.

 

رادیو جوان


«شكوه مهمانی» از ساعت 7:30 روز عید سعید فطر به تهیه‌كنندگی علیرضا محمدنیا و گویندگی فاطمه عباسی به پوشش نماز عید سعید فطر و سخنرانی مقام معظم رهبری می‌پردازد و فردای عید نیز ویژه برنامه «عید من» به تهیه‌كنندگی فریبرز گلبن و گویندگی فرزاد حسنی از ساعت 9:00 صبح به روی آنتن می‌رود.

 

رادیو سلامت


شبكه رادیویی سلامت ویژه برنامه‎ «نوبت استجابت» را در روز عید سعید فطر تقدیم شنوندگان می‌كند. ویژه برنامه «نوبت استجابت» به تهیه‌كنندگی مرتضی میلانی، شب عید سعید فطر، از ساعت 21 به مدت 180دقیقه با حضور مهمانانی همچون شهاب شادابی، بازیگر سریال «نفس» ، زینب تقوایی، تهیه‌كننده سریال «زیر پای مادر» و دكتر لوبت گران پایه، مدیر موسسه مدد تقدیم شنوندگان می‌شود.

در این برنامه رادیویی با حضور كارشناسان به این پرسش كه بهترین توشه و حس شما در ماه مبارك رمضان چیست؟ پاسخ می‌دهد. این ویژه برنامه دارای بخش‌هایی همچون پخش پشت صحنه برنامه افطار و سحرگاهی شبكه، ارتباط با مراكز مختلف در مورد مراسم عید فطر در شهرهای مختلف، مهربانی، ماه رمضان 1396 در یك نگاه و ... تشكیل شده است.

 

رادیو صبا


جُنگ طنز «شكر پنیر» در روز عید سعید فطر با فضایی شاد و عیدانه، به مدت یك ساعت تقدیم مخاطبان می‌شود. در این برنامه بخش‌های متنوع و مفرح، نمایش‌های طنز و موزیكال و طنز آهنگ‌های شاد پخش می‌شود. اردشیر منظم، علیرضا تابان، مهبد قناعت پیشه، فرشاد پارسا، مونا صفی، آسیه گرجی، معصومه عزیزمحمدی و آزاده اكبری به عنوان بازیگران در این ویژه برنامه با كارگردانی نگین خواجه نصیر و هماهنگی عرفان فغانی، مخاطبان را همراهی می‌كنند.

سید ابوالفضل طاهری، علی بنه گزی، فرشاد پارسا، مونا صفی و علی اصغر قره‌خانی هم نویسندگان این برنامه هستند. «شكر پنیر» برنامه‌ای ست از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا به تهیه‌كنندگی سید محمدجواد هاشمی نیا با اجرای مهدی مفیدی كه به مناسبت عید سعید فطر در تعطیلات این عید ساعت 15:00 با شنوندگان رادیو صبا همراه می‌شود.

 

رادیو فرهنگ


ویژه برنامه در «سایه سار معطر طوبی» كاری از گروه اندیشه رادیو فرهنگ، عید سعید فطر از ساعت 8:30 تا 10 به صورت زنده پخش می‌شود.

در دومین روز تعطیلات عید سعید فطر این ویژه برنامه از ساعت 9 تا 11 پخش خواهد شد. گروه كتاب رادیو فرهنگ نیز در نظر دارد ویژه برنامه‌ای به مناسبت عید سعید فطر به روی آنتن رادیو فرهنگ ببرد. این ویژه برنامه با نام «از ماه تا پگاه» ازساعت 11 تا 12 از این شبكه پخش می‌شود.

 

رادیو قرآن


ویژه برنامه‌های «قرآن، كتاب زندگی» و «قرآن و زندگی» كه از اول ماه مبارك رمضان از رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود، در عید سعید فطر به صورت ویژه شنوندگان را همراهی می‌كند و به پخش آواها و نغمات مربوط و فرازهای زیبا متناسب با عید سعید فطر می‌پردازد و علاوه بر آن به مطالب حفظ، روخوانی و روانخوانی و صحت قرائت، مفردات و ترجمه سوره ملك پرداخته خواهد شد.

 

رادیو گفتگو


«ماه‌ترین ماه» نام ویژه برنامه شبكه رادیویی گفت‌وگو است كه در شب عید سعید فطر به تهیه‌كنندگی فرهاد دهنوی از ساعت 10 تا 12 شب با بخش‌های مختلف و مرتبط با این عید سعید شنیده می‌شود. همچنین نماز عید سعید فطر و خطبه‌های بعد از نماز هم از ساعت 7 تا 9 صبح به صورت زنده پخش خواهد شد. در روز عید شنونده برنامه‌های شبكه رادیویی گفت و گو از جمله گفت‌وگوی فرهنگی ساعت 11:30 تا 13:00 با موضوع فرهنگ زكات و فطریه، گفت‌وگوی اقتصادی ساعت 13 تا 14با موضوع نقش زكات در اقتصاد جامعه اسلامی و گفت‌وگوی اجتماعی، با موضوع اهمیت شادی در اسلام از شبكه رادیویی گفت‌وگو باشید.

 

رادیو معارف


برنامه «جشن بندگی» به مناسبت عید سعید فطر از ساعت 7:00 به طور زنده به روی آنتن می‌رود. نماز عید به همراه خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در این برنامه پخش می‌شود، درس‌های فردی و اجتماعی ماه مبارك رمضان در قالب كرامت در رمضان، نظم، ایثار، صبر، مبارزه با خواسته‌های نفس، توجه به نیازمندان، كمال روزه با زكات فطره و... از مباحث دیگر این برنامه است. همچنین چگونگی حفظ بركات ماه مبارك رمضان در طول سال از جمله موضوعاتی است كه در این برنامه با كارشناسی حجج‌الاسلام سرلك و درانی به آن پرداخته می‌شود. در این برنامه احكام و آثار پرداخت زكات فطره برای شنوندگان به طور مجدد تبیین می‌شود و همچنین خطبه‌هایی كه ائمه اطهار(ع) كه در روز عید فطر ایراد كرده‌اند، بررسی خواهد شد. «جشن بندگی» كاری از گروه معارف، فرهنگ و جامعه به تهیه و سردبیری ابوالفضل سلیمانی از 7:00 تا10صبح به طور زنده با شما همراه می‌شود.

 

رادیو نمایش


این شبكه رادیویی نیز با پخش نمایش‌هایی به همین مناسبت به استقبال این عید فرخنده می‌رود.

 

رادیو ورزش


«نیمكت» عنوان برنامه ای از رادیو ورزش است كه ساعت 10:00 روز عید سعید فطر و فردای آن روز به روی آنتن می‌رود و ضمن تبریك فرا رسیدن این عید فرخنده، با پخش موسیقی و آیتم‌های مرتبط همراه مخاطبان خواهد بود. فرما غریب‌نژاد تهیه‌كننده و اختر زورقچیان، بتول مرادی، شهریار شهریاری و حافظ كاظم‌زاده گویندگان این برنامه هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار