سنندج؛

رشد 115 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان کردستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از رشد 115 درصدی کشفیات مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دراین استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عباس نظری، گفت: تاکنون استان کردستان از بین استان‌های کشور در بحث مصرف مواد مخدر در وضعیت سفید قرار داشته است اما نباید به این امر خوش بینانه نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در برخورد با معتادان به دلیل مشخص نبودن ماهیت آنان به عنوان مجرم بوده است، بیان کرد: در این راستا انجام هر اقدامی از سوی پلیس یک مسئولیت خواهی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از شناسایی 58 نقطه و اماکن مخروبه در سطح شهر سنندج خبر داد و اعلام کرد: این اماکن به مسئولان معرفی شده اما تاکنون از سوی هیچ ارگانی اقدامی صورت نگرفته است.

نظری با اشاره به راه اندازی کمپی با ظرفیت 40 نفر در سال گذشته اعلام کرد: فرمانده انتظامی استان با توجه به مطالبات مردم استان کردستان در این زمینه با تقبل هزینه‌ 20 میلیون تومانی، ظرفیت این کمپ را به 110 نفر افزایش داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان، گرایش استان کردستان در زمینه مصرف مواد مخدر را بیشتر به سمت مواد سنتی مانند تریاک دانست و بیان کرد: مصرف کراک به هیچ وجه در استان وجود ندارد و مصرف مواد صنعتی مانند شیشه نیز بسیار محدود است.

نظری در ادامه به برخی اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی سه ماهه امسال اشاره کرد و افزود: بیش از 6 نفر از خرده‌فروشان اصلی در هفته گذشته در سطح شهر سنندج دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری 260 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان اجرا شده است.

نظری افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر در استان کردستان هم در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 115 درصدی داشته‌‌ایم و 800 نفر از خرده فروشان و قاچاقچیان دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان استان، یادآور شد: 126 معتاد متجاهر در سطح استان نیز در سه ماه گذشته جمع‌آوری شدند که 124 نفر از این تعداد به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.