فرمانده پلیس مرکزی عراق: آزادی موصل نزدیک است

فرمانده پلیس مرکزی عراق اعلام کرد پایان نبردها در بخش قدیمی شهر موصل بسیار نزدیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، فرمانده پلیس مرکزی عراق اعلام کرد پایان نبردها در بخش قدیمی شهر موصل بسیار نزدیک است.

براین اساس گزارشگر شبکه تلویزیونی العالم نیز از ادامه درگیری های شدید در مرکز بخش غربی موصل بین نیروهای عراقی و تروریست های داعش خبر داد. 

حیدر قاسم گزارشگر العالم در موصل در  گزارشی نوشت: نیروهای عراقی به پیشروی به سمت مرکز بخش قدیمی موصل ادامه می دهند و درگیری های شدید بین نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش ادامه دارد و دود ناشی از این درگیری به آسمان بلند است.

 وی افزود: نیروهای پلیس مرکزی عراق به پیشروی به سمت مسجد جامع الزیتون ادامه می دهند. اندکی پیش چند بمب در اطراف این مسجد منفجر شد و نیروی هوایی نیز برای پشتیبانی از نیروهای عراقی عملیات انجام داد. داعش در مناطق باقی مانده تحت کنترل خود از خودروهای بمب گذاری شده و تک تیراندازان برای متوقف کردن پیشروی نیروهای عراقی استفاده می کند. درگیری ها در موصل اکنون در محله الفاروق و اطراف سریشخانه و البیض متمرکز است. کلیسای شمعون و مسجد جامع الحامدین آزاد شده است و نیروهای عراقی در آنها  مستقر شدند.

گزارشگر العالم خاطرنشان کرد در حالی درگیری ها ادامه دارد نیروهای عراقی توانستند شمار زیادی از خانواده ها را نجات دهند. گروه تروریستی داعش از این غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. این غیرنظامیان با کمبود شدید غذا و دارو مواجه هستند. همچنین در ساعات اخیر 9 عضو داعش از جمله دو تک تیرانداز این گروه کشته شدند.

  

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد قسمتی0از شهر سنقر
۲۲:۳۷ ۰۸ تير ۱۳۹۶
خدا شکر برای پیروزی ملت عراق بر داعش0به امید پیروزی ملت سوریه انشالله
آخرین اخبار