شیراز؛

اجرای طرح همیار سلامت در شیراز

برای نخستین بار در کشور طرح اجرای همیار سلامت در شیراز اجرا می شود.

دکتر رامجردی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در طرح همیار سلامت که با مشارکت کارکنان بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می شود آنان بدون دریافت هزینه، با عنوان داوطلب همیار سلامت آماده همراهی و راهنمایی بیماران و مراجعین به اورژانس بیمارستان ها هستند.


وی با اشاره به حلقه مفقوده در مراحل تشخیص و درمان بیماران اورژانسی و ارتباط نداشتن بیمار و همراه وی با کادر پزشکی بیان کرد: گروه همیاران سلامت در بدو ورود مراجعان به بیمارستان به راهنمایی بیمار در روند پذیرش آنان می پردازند.

رامجردی ادامه داد: راهنمایی بیماران بوسیله گروه های همیار سلامت می تواند باعث آرامش بیمار در بیمارستان و رفع برخی سوء تفاهم ها در مراکز درمانی در بدو ورود بیمار و همراه وی باشد.


وی هدایت بیمار برای پذیرش و اخذ نوبت، هدایت بیمار به اتاق معاینه و رفع مشکل بیماران را از وظایف گروه همیاران سلامت دانست و افزود: این طرح تا کنون در بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز اجرا شده که 17 همیار سلامت مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان فارس اضافه کرد: این مجمع به عنوان مجری و حامی این طرح آمادگی لازم برای توسعه این طرح در دیگر بیمارستان های شیراز را دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.