انتخابات پارلمانی آلبانی یکشنبه برگزار می شود

مردم آلبانی برای انتخاب نمایندگان پارلمان، روز یکشنبه به پای صندوق های رای می روند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، افردا واجد شرایط رای دادن در آلبانی روز یکشنبه ( 25 ژوئن/ 4 تیر) در نهمین انتخابات پارلمانی در این کشور از زمان رژیم کمونیستی انور خوجا در سال 1991 به منظور انتخاب نمایندگان جدید مجلس به پای صندوق های اخذ رای می روند.
 
این انتخابات پس از عضویت آلبانی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سال 2009 میلادی و همچنین از زمان دریافت وضعیت پیوستن به اتحادیه اروپا ، اولین انتخابات پارلمانی در این کشور به شمار می رود.
 
انتخابات پارلمانی در آلبانی ابتدا برای 18 ژوئن امسال اعلام شده بود که بخاطر تحریم احزاب مخالف به بیست و پنجم همین ماه تعویق افتاد.
 
انتخابات پارلمانی روز یکشنبه چهارم تیرماه، یک آزمایش برای بلوغ سیاسی در این کشور به شمار می رود که با خشونت ، تظاهرات گسترده و مخالفت با نتایج انتخابات رو به رو بوده است محسوب می شود.
 
برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و پارلمانی و اجرای اصلاحات قضائی در آلبانی می تواند اتحادیه اروپا را متقاعد کند که کشور آلبانی به عنوان عضو ناتو برای شروع مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا آمادگی دارد.
 
'بوجار نیشانی' رئیس جمهوری آلبانی در اواخر ماه 'می' سال جاری میلادی انتخابات زودهنگام پارلمانی را پس از توافق بین احزاب سیاسی و به تعویق افتادن انتخابات به مدت یک هفته، برای 25 ماه ژوئن امسال اعلام کرد.
 
دو حزب بزرگ سیاسی در آلبانی یعنی حزب حاکم سوسیالیست و حزب مخالف دموکرات با وساطت مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا برای تعیین روز انتخابات که قبلا برای 18 ماه ژوئن اعلام شده بود، توافق کردند.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار