اعتراض مردم کره جنوبی به استقرار سامانه موشکی آمریکا

مردم کره جنوبی با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف سفارت آمریکا، مخالفت خود را با استقرار سامانه دفاع موشکی در کشورشان اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، هزاران تن از شهروندان کره جنوبی با تشکیل یک زنجیره انسانی در اطراف ساختمان سفارت آمریکا در شهر «سئول»، مراتب اعتراض خود را نسبت به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا- موسوم به تاد- در کشورشان اعلام کردند.

این معترضان در آستانه مذاکرات مقامات کره جنوبی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با سردادن شعاری همچون «تاد خارج شود، صلح داخل شود»، به استقرار سامانه تاد اعتراض کردند.

طبق اظهارات سازمان دهندگان این تظاهرات، ۳۰۰۰ نفر با شرکت در یک راهپیمایی در مرکز شهر سئول پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن این عبارات نقش بسته بود: «مردم کره از تاد بیزارند» و «بله به مذاکرات صلح»، همچنین بنرهایی که رئیس جمهور آمریکا را هدف قرار می داد.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ قرار است هفته آینده برای نخستین بار در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند و مذاکرات در خصوص سامانه موشکی تاد محور اصلی این دیدار خواهد بود.

به رغم آزمایشهای موشکی مکرر کره شمالی در سال جاری، رئیس جمهور کره جنوبی همچنان از اتخاذ تدابیر دیپلماتیک در قبال پیونگ یانگ حمایت می کند و همچنین خواهان فاصله گیری از سیاستهای آشفته دولت پیشین است.

این در حالی است که ترامپ خواستار انزوای کامل کره شمالی شده است و باور دارد که شرکای آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو به اندازه کافی در این امر مشارکت نمی کنند.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار