کرمان؛

زنده گیری 400مار در کرمان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: با توجه به اینکه در سه ماه گذشته 400مورد زنده گیری انواع مار در منازل شهروندان و محیط شهری توسط پرسنل سازمان آتش نشانی انجام گرفته لازم است شهروندان نکات ایمنی در نحوه محافظت خود در برابر مارها را بدانند‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی عسکری افزود : مارهای سمی داری سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن ،چشم عمودی و دم کوتاه دارند،مارهای نیمه سمی کلیه مشخصات مارهای سمی را دارند و دم آنها کمی کوتاهتر از مار غیر سمی و بلندتر از مار سمی میباشد،مارهای غیر سمی دارای سر گرد یا بیضی هستند و مردمک گرد دارند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک میشوند.
وی خاطر نشان کرد : شهروندان هنگام برخورد با مار به آرامی از آن فاصله بگیرند و در هنگام گل چیدن مراقب باشند و برای کوه نوردی و پیاده روی در طبیعت از کفشهای ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.
عسکری تصریح کرد : هر مار گزیدگی را باید جدی گرفت و سمی تلقی کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: چناچه شخصی دچار مار گزیدگی شد از شکافتن و مکیدن محل گزش، از مالیدن یا تزریق مواد شیمیایی و دارویی در محل گزش و گذاشتن کیسه یخ در محل گزش خودداری کنید و بیمار را آرام کنید.
وی افزود : بی حرکت کردن عضو دچار مار گزیدگی و نگه داشتن آن در سطح پایین تر از قلب و دور کردن بیمار از محل آسیب و انتقال بیمار در سریعترین زمان به نزدیکترین مرکز درمانی مناسب حتی در غیاب علایم از جمله اقداماتی است که بایستی انجام شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار