تعطیلات عید فطر به کجا برویم؟

راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی و هتل‌ها + تصاویر

راهنمای جامع سفر به اردبیل که شامل محل‌های گردشگری و هتل ها می‌شود، برای سفر در تعطیلات عید فطر آماده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان اردبیل یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی این کشور در منطقه آذربایجان واقع شده‌ است. این استان یکی از مناطق گردشگری در ایران محسوب می شود. استان اردبیل آب و هوای مطبوع و خنکی در فصل‌های بهار و تابستان دارد. مجتمع‌های آبگرم سرعین در ۲۲ کیلومتری غرب شهر اردبیل یکی از مشهورترین مناطق گردشگری استان اردبیل است که در فصل‌های گرم -به خصوص تابستان- پذیرای ده‌ها هزار گردشگر از اقصی‌نقاط ایران و کشورهای خارجی می شود. سرعین بیش‌ترین تعداد هتل و هتل آپارتمان‌ها را با جمعیت نسبتاً کم ساکن در خود در مقایسه با سایر مناطق گردشگری ایران دارد.

 

 

آبشار آقبلاغ

اين آبشار در خلخال و در كوه آق داغ (سفيدكوه) قرار دارد. در دامنه اين رشته كوه چشمه سارهای فراوانی وجود دارد كه تأمين كننده آب جريان‌هایی چون ميان‌رودان، گلبند رود، رودخانه زال و … است. مهمترين چشمه اين ناحيه كه آب‌دهی قابل توجهی دارد، چشمه آقبلاغ است. اين چشمه در دامنه شرقی قله مركزی آق داغ قرار دارد. اين چشمه بلافاصله پس از خروج، آبشار بسيار زيبا و با دورنمای جالب و ديدنی و سفيدرنگ تشكيل می‌دهد. وجود گونه‌های متنوع گياهی، درختی و علفی پيرامون اين آبشار زيبایی آن را دو چندان می‌نمايد. نزديكترين راه ارتباطی به آقبلاغ از طريق يک راه پياده رو از روستای لرد بخش شاهرود خلخال است.

 

راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

آبشار سردابه

اين آبشار در نزديكی آبگرم معدنی سردابه (24 كيلومتری غرب اردبيل) در دامنه شرقی كوه سبلان واقع است. ارتفاع آن حدود 20-15 متر و حجم جريان آن نسبتاً كم و محدود به خروجی چند چشمه بالادست است. شايان ذكر است حجم جريان اين آبشار در مواقع بارش و پيوستن جريان‌های سطحی حوزه آب‌خيز افزايش می‌يابد. اين آبشار از مکان‌های ديدنی مجتمع آبگرم سردابه، از نقاط گردشگری اردبيل است.

 

راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

آبشار گورگور آلوارس

چشمه گورگور از جمله چشمه‌های مشهور منطقه سبلان است. اين چشمه در دره آلوارس يا قزل گوللر كه يكی از عريض ترين و باصفاترين دره هاي سبلان است، در ارتفاع 2420 متری از سطح دريا واقع شده است. آب‌دهی اين چشمه بسيار بالا بوده و آب از خلل و فرج ديواره صخره ای مشرف به دره با فشار بيرون می‌آيد. نظر به شيب تند مسير تا رسيدن به رودخانه بستر آبشار مانندی را طی می كند و با توجه به موقعيت تفريحی و تفرجی و ورزشی دره قزل گوللر و احداث پيست اسكی روی برف آلوارس در آن، چشمه و آبشار گور گور با دارا بودن آب و چشم انداز و فضای سبز جالب از نظر گردشگری ارزش دارد.

 

راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

پارک جنگلی فندقلو

جنگل فندقلو به علت نزديكی به شهر نمين و سهولت دسترسی از جاده بين شهری اردبيل – آستارا، همواره به عنوان يک مکان تفرجگاهی مطرح بوده است. اين جنگل يكی از اراضی تفريحی جنگلی است كه به فاصله 10 كيلومتر از شهر نمين و 30 كيلومتر از شهر اردبيل قرار گرفته است. اين جنگل انبوه بسيار زيبا مشابه پارک به نظر می‌رسد. وجود اشكوب‌های كوچك و محدود پوشيده از گياهان مرتعی تهی از درخت در بين درختان انبوه محل مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ايجاد نموده است. به همين جهت اينک پارک جنگلی فندقلو در ايام تعطيل پذيرای متقاضيان زيادی از شهر اردبيل، نمين و مسافران تابستانی است. پيست اسكی روی چمن در اين منطقه قرار دارد و يک اردوگاه دانش آموزی با چندين اطاقک چوبی جهت اقامت و سرويس‌های بهداشتی عمومی از سوی واحد امور تربيتی اداره آموزش و پرورش شهرستان نمين در آن ايجاد شده است.



 راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

پيست اسكی آلوارس

اين پيست اسكی در فاصله 12كيلومتری روستای آلوارس و 24 كيلومتری سرعين قرار گرفته است و از آنجا كه پيست فوق در ارتفاع 3200 متری از سطح دريا قرار دارد، به سبب بارندگی برف فراوان در طول پایيز و زمستان و به جهت دير ذوب شدن برف‌های اين منطقه می‌تواند در حدود شش الی هشت ماه از سال مورد استفاده قرار گيرد. از ويژگی‌های بارز منطقه‌ای كه مجتمع ورزشی زمستانی آلوارس در آن واقع شده است، علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می توان به جاذبه های بهاری و تابستانی آن از جمله روی آوردن عشايران با گله‌های خود به مناطق حوالی آن، هوای خنك و معتدل در اوج تابستان، پوشش گياهی و گل‌های رنگارنگ به صورت دشت‌های وسيعی از شقايق‌های كوهی، گل ختمی، گون و ... همچنين قرار گرفتن مسيرهای صعود به قله سبلان و قلل ديگر از فاصله نزديك كمپ مجتمع و مشرف بودن آن به شهرهای سرعين، نام برد که استفاده از آن را در تمامی فصول سال مفيد و خاطره‌انگيز می‌نمايد.



 راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

تالاب گنج‌گاه

تالاب سرسبز گنج‌گاه در 80 كيلومتری جنوب شرقی شهر اردبيل قرار دارد. اين تالاب زيستگاه پرندگانی چون چنگر، آبچليك و ... است.

 

 راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی و هتل‌ها + تصاویر

 

تالاب نوشار

تالاب فصلی نوشار در 35 كيلومتری جنوب شرقی شهر اردبيل قرار گرفته است. اين تالاب در زمستان و بهار زيستگاه گونه‌های پرنده است و در فصل‌های ديگر چراگاه دامداران است.

 

 راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

تالاب شور گل

 

تالاب شور گل در 3 كيلومتری جنوب شرقی شهر اردبيل قرار دارد و در بهار، زيستگاه پرندگان مهاجر است.

 

 راهنمای سفر به اردبیل/ اماکن دیدنی/ هتل ها + تصاویر

 

تالاب قره گل

تالاب قره گل در شمال غربی دامنه‌های هرم و جنوب زيستگاه هوشنگ ميدانی در بلندی 2 هزار و 820 متر از سطح دريا قرار گرفته و آبراه خروجی ندارد. اين تالاب گرد به قطر حدود 300 متر از گرد آمدن آب برف‌ها و سيلاب‌ها به وجود آمده است. بيشترين ژرفای آن 3 متر تخمين زده شده است. افزوده شدن آثار پديده آتشفشانی/ خاكستر آتشفشانی به خاک بستر تالاب، دورنمای سياه رنگی به آب تالاب بخشيده است كه به همين جهت به قره‌گل سرشناس شده است. اين تالاب زيستگاه برخی از پرندگان مهاجر و زيستگاه تابستانی آنقوت است.


آدرس مکان های دیدنی اردبیل


آبشار آقبلاغ

در كوه آق داغ (سفيدكوه) در شهر خلخال


آبشار سردابه

در نزديكی آبگرم معدنی سردابه (24 كيلومتری غرب اردبيل) در دامنه شرقی كوه سبلان


آبشار گورگور آلوارس

در دره آلوارس يا قزل گوللر يكی از عريض ترين و باصفاترين دره‌های سبلان


پارک جنگلی فندقلو

دسترسی از جاده بين شهری اردبيل – آستارا، نزدیکی شهر نمین


پيست اسكی آلوارس

در فاصله 12كيلومتری روستای آلوارس و 24 كيلومتری سرعين


تالاب گنج گاه


80 كيلومتری جنوب شرقی شهر اردبيل


تالاب نوشار

35 كيلومتری جنوب شرقی شهر اردبيل


تالاب شور گل


3 كيلومتری جنوب شرقی شهر اردبيل


تالاب قره گل

شمال غربی دامنه‌های هرم و جنوب زيستگاه هوشنگ ميدانی


لیست هتل های اردبیل


هتل سبلان
اردبیل،مجاور بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی


هتل نگین
اردبیل،مرکز شهر،نزدیک بازار و بقعه شیخ صفی


هتل دریا
اردبیل،هتل سه ستاره،مرکز شهر


هتل مهدی
اردبیل، خیابان بعثت


هتل شورابیل
اردبیل، منطقه توریستی ساحل دریاچه رویایی شورابیل


هتل مجتمع توریستی کوثر
اردبیل،ساحل جنوبی دریاچه شورابیل

 

 


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار