ساری،

رفع نگرانی کمبود کتب درسی دانش آموزان

دانش آموزان مازندران مهر امسال مشکلی برای تأمین کتاب‌های درسی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نقی شادمان دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران گفت: برای جلوگیری از مساله کمبود کتاب‌های درسی دانش آموزان مازندران که سال‌های قبل رخ داده امسال تدابیر ویژه تری صورت گرفته است.

وی افزود: برای این منظور توزیع کتاب‌های درس دانش آموزان فنی و حرفه ای، پیش دبستانی و ابتدایی توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه و توسط این نهاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: هم اکنون از ۴۱ عنوان کتاب مقطع ابتدایی ۲۸ عنوان کتاب به تعداد یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۰۸ جلد تهیه و در انبار‌ها نگهداری شده است.

شادمان افزود: همچنین از ۲۷ عنوان کتاب دوره پیش دبستانی تمامی این عناوین کتاب‌های دانش آموزان مازندران تهیه و تامین شده است.

وی تعداد کتاب‌های این دوره از مقطع تحصیلی را ۱۹۷ هزار جلد کتاب اعلام کرد.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران هزینه کتاب را یکی از موارد دریافت هزینه هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان ذکر کرد و گفت: برای پایه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم هزینه کتاب دانش آموزان به ترتیب ۱۴۳ هزار، ۱۵۴ هزار، ۱۹۶ هزار، ۱۹۹ هزار، ۲۰۷ هزار و ۲۴۶ هزار ریال است.

شادمان افزود: والدین دانش آموزان حتی خود می‌توانند با ورود به سامانه ثبت نام دریافت کتاب‌های درسی و پرداخت هزینه شخصاً برای این منظور اقدام کنند.

وی از تدابیر اضطراری برای تهیه و تامین کتاب‌های درس دانش آموزان مازندران خبرداد و گفت: برای این منظور ۱۰ درصد بیشتر از کتاب‌های مورد نیاز استان درخواست کتاب شد تا احیانا در صورت نیاز معلمان و یا موارد دیگر کمبودی رخ ندهد.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار