متلاشی شدن باند سرقت تزئینات خانه‌های تاریخی - فرهنگی + عکس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از متلاشی شدن باند سرقت تزئینات خانه‌های تاریخی - فرهنگی بافت شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: از نیمه دوم پارسال و اوایل امسال تعدادی از خانه‌های تاریخی موجود در بافت قدیم شهر شیراز مورد دستبرد سارقان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با به سرقت رفتن تعدادی کاشی، سقف چوبی، درب و پنجره قدیمی از این خانه ها، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل با همکاری کلانتری شیراز با انجام تحقیقات اولیه پرونده این سرقت‌ها را تکمیل و حسب دستور مقامات قضایی به پلیس آگاهی جنوب شیراز تحویل دادند.

متلاشی شدن باند سرقت تزئینات خانه‌های تاریخی ـ. فرهنگی

مصیب امیری با اشاره به اینکه از ساختمان‌های مورد دستبرد قرار گرفته تعدادی دارای پلاک ثبت ملی و تعدادی بدون پرونده ثبتی بوده اند اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی و ساعت‌ها کار اطلاعاتی و عملیاتی به همت نیرو‌های پایگاه جنوب آگاهی شیراز سر کرده باند سرقت‌های مذکور شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: برابر گزارش آن پایگاه در تحقیقات به عمل آمده به ۷ فقره سرقت از خانه‌های تاریخی فرهنگی شیراز از جمله خانه‌های دخانچی، جهان بکام، اوجی، مسجد کلیمی ها، انبار دهقانی، منزل موحدنیا با همدستی اشخاصی معلوم اعتراف کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: به گزارش آن پایگاه مالخر‌ها شناسایی و تعدادی از اقلام به سرقت رفته از جمله کاشی‌های ارزشمند خانه ثبتی و تعداد کاشی و در و پنجره قدیمی دیگر کشف و ضبط و متهمان با دستور مقام محترم قضایی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار