مشهد؛

تشکیل هسته‌های مقاومت با محوریت مساجد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: باید به مساجد از سوی قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی توجه بیشتری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوبعلی نظری در مراسم اندیشه در جمع فعالان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های بسیج تغییر داده شده، افزود: و با توجه به تاکیدات رهبری و زمینه رویکرد‌های بسیج بخصوص به موضوع مسجدمحوری تاکید و با نگاه الگوسازی باید به پرورش موضوع بپردازیم.

وی افزود: در این راستا نیازمند پرداخت رسانه‌ای به این مهم هستیم لذا باید مساجد محور فعالیت‌ها باشد تا همه بتوانند در زمینه مساجد الگویی فعال باشند، تقاضا داریم از تمام اصحاب رسانه که در این زمینه فعال باشند و در شورای بسیج رسانه باید این موضوع طرح شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که با تاکید بر رویکرد جدید مقام معظم رهبری مساجد می‌توانند مکان‌ها و نقطه معنوی خوبی برای تشکیل هسته‌های معنوی باشند، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی مساجد نیز نقش دارند.

سردار نظری به اصطلاح آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده اشاره و تصریح کرد: آتش به اختیار یک اصطلاح نظامی بوده و به زمانی اطلاق می‌شود که جبهه نداریم و اگر خطوط قابل تفکیک نباشد آتش به اختیار هستیم.
وی گفت: البته که ملاحظات عمده در آتش به اختیار مورد نظر است و نیاز به هماهنگی داریم، اما ابتکار عمل در اختیار واحد‌های عملیاتی است و در عرصه جنگ نرم نیز قابل اجرا است، وقتی میدان مغلوبه می‌شود آتش به اختیار پیاده سازی می‌شود، زیرا گاهی قرارگاه‌های واسط کارکرد خود را ندارند و فاقد کارایی هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود:وقتی قرارگاه‌های واسط به هر دلیلی وظایف را انجام ندهند و مسیر، مسیر درستی نباشد سلسله مراتب قطع و میان قرارگاه با مردم پل زده می‌شود.

سردار نظری گفت: بخش رسانه‌ای ما در مقابل هجمه دشمن اگر قادر به تشکیل جبهه نباشد آتش به اختیار قابلیت اجرایی دارد، یکی از جا‌هایی که می‌تواند هسته‌های عملیاتی ما را در این حوزه ساماندهی کند مساجد هستند.

وی افزود: مساجد را باید یک بار دیگر متناسب با طراز انقلاب اسلامی بازسازی و مساجد باید در همین طراز دارای کارکرد باشند، اما در این حوزه عقب ماندگی داریم. باید مسائل حتی عبادی و فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در مساجد بازنگری شود و می‌توان هسته‌های مقاومت اقتصادی را در مساجد تشکیل داد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اگر مصرف مدیریت شود و در مسیر دقیق قرار گیرد تولید، بازار، تجارت و توزیع نیز اصلاح می‌شود، در مساجد حتماٌ با تشکیل هسته‌های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مصرف را تغییر می‌دهیم و در مساجد الگویی این مهم را پیش بینی کرده‌ایم.

نظری افزود: افکار عمومی امروز بسیار مهم است و بسیار سریع و فوق العاده به واسطه رسانه‌ها اثرپذیر شده اند و کیفیت رسانه ضریب تاثیرپذیری آن را افزایش داده است، نیاز‌های رسانه‌ای حوزه انقلاب مشخص و بارز است و باید به زیبایی و با توجه به این ظرفیت و حساسیت، با تشکیل جبهه، اقدامات را انجام دهیم و باید قرارگاه فعال رسانه‌ای در استان ایجاد کنیم و شورای بسیج رسانه استان نیز برای فعال کردن بیشتر مساجد برنامه ریزی داشته باشد.

وی گفت: رابطه مردم و خانواده‌ها با مساجد را باید بیش از پیش فراهم کنیم و این اقدامات کوچک به یکدیگر متصل شوند تا ضربات اساسی به دشمن وارد کنیم.

در این مراسم که با حضور آقای نصرپور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات استان و اهالی رسانه برگزار شد، حجت الاسلام کاظم لطفیان به سمت استادیار صالحین بسیج رسانه سپاه امام رضا (ع) انتخاب شد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.