کرمانشاه؛

برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت محمدبن زکریای رازی

به مناسبت سال جهانی رازی، همایش بین‌المللی بزرگداشت «محمدبن زکریای رازی» در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛همایش بین‌المللی بزرگداشت «محمدبن زکریای رازی» طی روزهای 21 و 22 آذر ماه سالجاری به همت دانشگاه رازی کرمانشاه و با همکاری سازمان جهانی یونسکو و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این همایش بین المللی در قالب سه محور کلی «کیمیاگری و شیمی»، «فلسفه، تاریخ علم و علوم انسانی» و «داروسازی، طب سنتی و پزشکی مدرن» برگزار خواهد شد.

محورهای ارسال مقاله مربوط به محور «کیمیاگری و شیمی» شامل کیمیاگری رازی و تولید شیشه های رنگی، رازی بنیانگذار شیمی نوین و نامگذاری سیستماتیک مواد از دیدگاه وی، تاثیر متقابل علم شیمی و صنایع مختلف در عصر رازی (رنگرزی، ریخته گری، زرگری و …)، روش های خالص سازی و جداسازی مدرن شیمی در عصر رازی (تقطیر، تبلور، تصعید و …)، فرآوری نفت خام در عصر رازی و کارآفرینی در زمان حاضر، مواد و مشتقات سنتزی رازی و ارتباط آن با اشتغالزایی (اتانول، سولفوریک اسید و …) می شود.

 

محورهای ارسال مقاله مربوط به محور «فلسفه، تاریخ علم و علوم انسانی» نیز شامل منبع شناسی، نسخه شناسی، نقد و بررسی آثار و تالیفات محمدبن زکریای رازی، راهبردها و تکاپوهای محمدبن زکریای رازی در تولید، رشد و اعتلای علم در تمدن اسلامی، آراء، اندیشه ها و مولفه های فکری و فلسفی محمدبن زکریای رازی، اخلاق، دین و عقل در نظام فلسفی و فکری محمدبن زکریای رازی، نقد و بررسی آثار و دیدگاه های رازی شناسان و تاریخ علم جهان و جایگاه محمدبن زکریای رازی است.

 

همچنین محورهای ارسال مقاله مربوط به محور«داروسازی، طب سنتی و پزشکی مدرن» نیز شامل؛ نقش رازی در دانش طب سنتی ایران، داروسازی سنتی از دیدگاه رازی، جایگاه رازی در بنیانگذاری داروسازی مدرن، پژوهش های بین المللی در حیطه علوم دارویی رازی می باشد.

 

علاقه مندان به ارسال مقاله به این همایش بین المللی تا تاریخ اول مرداد ماه مهلت دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند. همچنین اصل مقالات نیز باید تا تاریخ 15 مهر ماه به دبیرخانه همایش ارسال شود.

 

علاقمندان به شرکت در این همایش برای ارتباط با دبیرخانه می توانند به آدرس: کرمانشاه، تاق بستان، خیابان دانشگاه، پردیس مرکزی دانشگاه رازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: ۰۸۳۳۴۲۷۴۵۲۲ و ۰۸۳۳۴۲۷۴۵۰۴ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار